گروه حوادث: مسئولان بانک زمانی که به واریز شدن مبالغ هنگفت به یکی از حساب‌های عادی مظنون شدند پرده از فعالیت مجرمانه یک کلاهبردار حرفه‌ای برداشتند.

این مرد با ثبت یک شرکت صوری فروش خودروهای اقساطی و درج آگهی در روزنامه اقدام به کلاهبرداری میلیونی از مردم می‌کرد.

مدتی پیش زمانی که مسئولان یکی از بانک‌ها به واریز شدن عجیب مبالغ هنگفتی به یکی از حساب‌های عادی بانک مشکوک شدند، دست به بررسی مدارک صاحب‌حساب زده و آنجا بود که متوجه شدند حساب به نام یک شرکت فروش خودروی اقساطی باز شده است.

از آنجا که نوع حساب و نحوه افتتاح آن مرموز به نظر می‌رسید یکی از بازرسان بانک به آدرسی که از این شرکت وجود داشت رفت اما در آنجا بود که متوجه شد آدرس جعلی است و هیچ شرکتی در آن جا وجود ندارد.

به این ترتیب بررسی دقیق مدارک صاحب‌حساب در دستور کار ماموران قرار گرفت و در این بررسی‌ها مشخص شد تمامی این مدارک جعلی هستند و فردی که این حساب را باز کرده، احتمالا یک کلاهبردار است.

با گزارش ماجرا به شعبه 15 بازپرسی دادسرای ناحیه 5، بازپرس حسن جراحی دستور بازداشت صاحب‌حساب را صادر کرد و ماموران موفق شدند با همکاری کارمندان بانک، این مرد را هنگام برداشت میلیونی از حسابش دستگیر کنند.

مرد صاحب حساب پس از انتقال به دادسرا به ثبت شرکت صوری و استفاده از مدارک جعلی برای باز کردن حساب  اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل درحالی که به خاطر بدحسابی و برگشت خوردن چک‌هایم هیچ بانکی حاضر به دادن دسته چک به من نبود اقدام به ثبت یک شرکت صوری و باز کردن حساب با مدارک جعلی کردم. 

پس از آن یک آگهی تبلیغاتی درباره فروش خودروی اقساطی با سود 14 درصد، اقساط 100 ماهه و شرایط ویژه در روزنامه‌ها به چاپ رساندم که یکی از شرایط آن پرداخت 6 هزار تومان به شماره حساب شرکت برای ثبت‌نام خرید خودرو بود.

بعد از چاپ آگهی هر روز مبالغ هنگفتی از سوی خریداران به حساب من واریز می‌شد و در حالی که این مبلغ ظرف چند هفته به بیش از 60 میلیون تومان رسیده بود، توسط پلیس دستگیر شدم. پس از اظهارات این مرد در حالی که همچنان مبالغ مختلفی به حساب او واریز می‌شد، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 برای وی قرار وثیقه 120 میلیون تومانی صادر و او را روانه زندان کرد.

کلاهبرداری کلان با مبالغ جزیی

بازپرس جراحی با اشاره به پرونده دیگری که در آن متهمان با چاپ آگهی استخدام یک شرکت صوری و به بهانه ثبت‌نام در آزمون اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند گفت: در این پرونده متهمان افراد جویای ‌کار را طعمه قرار داده و برای شرکت در آزمون استخدامی از هر کدام از آنها 6 تا 10 هزار تومان دریافت می‌کردند.

جوانان جویای کار نیز با امید استخدام در این آزمون شرکت می‌کردند بی‌خبر از اینکه با پرداخت هزینه اندک ثبت نام راه را برای کلاهبرداری میلیونی متهمان هموار می‌ساختند.

هشدار قضایی

بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 با هشدار به مردم از آنها خواست مراقب آگهی‌های فریبنده و افراد کلاهبردار باشند و تا زمانی که از صحت ادعای آنها مطمئن نشده‌اند پول و مدارک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که ممکن است این افراد علاوه بر به جیب‌زدن پول آنها، از مدارک شناسایی آنها نیز سوء استفاده مجرمانه کنند.

کد خبر 19025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز