همشهری آنلاین: حمدین صباحی و محمد البرادعی درخواست دیدار وزیرخارجه آمریکا را نپذیرفتند.

sabahi-elbradei

حمدین صباحی مخالف مصری و موسس جنبش جریان مردمی و عضو جبهه نجات ملی مصر و محمد البرادعی، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی است.
صباحی با اعلام این خبر افزود او و البرادعی فشارهای موجود آمریکا را برای راضی‌کردن مخالفان برای تجدیدنظر در تصمیم تحریم انتخابات پارلمانی مصر که از 22 آوریل آینده به مدت دو ماه برگزار خواهد شد ، رد می‌کنند.
پیش بینی می شود جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در دو روز آینده به مصر سفر کند.
به گزارش واحدمرکزی‌خبر ، صباحی در گفت‌و‌گو با تلویزیون «اون تی وی» گفت :« درخواستی برای دیدار با کری دریافت کردم و آن را رد کردم ، البرادعی نیز درخواستی دیگر دریافت کرد اما او نیز آن را رد کرد.»
این دو مخالف مصری تاکید کردند با این اقدام می‌خواهند پیامی درخصوص رد فشارهای آمریکا ارسال کنند.
یکی از مشاوران عمرو موسی ،نامزد پیشین ریاست‌جمهوری مصر و عضو جبهه نجات ملی نیز گفت دبیرکل سابق اتحادیه عرب با کری در نشستی که ممکن است مخالفان در آن برای شرکت در انتخابات تحت فشار قرار بگیرند شرکت نخواهد کرد.
او افزود :« ما معتقدیم نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم ، این تصمیم جبهه نجات ملی است که وحدت آن اولویت اول ماست.» اما  اضافه کرد موسی شاید نماینده‌ای از طرف خود به این نشست بفرستد.
سخنگوی رسمی وزارت‌امورخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این درخواست گفت نمی‌تواند برنامه سفر کری و آیا این‌که قصد داشته است با صباحی و البرادعی دیدار کند را تایید کند.
پاتریک ونترل افزود :« کری قصد دارد برای ارائه دیدگاهی که می‌تواند به مصری‌ها برای رسیدن به اهداف دموکراتیک‌شان و بررسی چالش‌های اقتصادی که با آن مواجه هستند کمک کند ، هر چه زودتر به قاهره برود.»
او افزود :« ما دوست ملت مصر هستیم و جان کری به شدت تمایل دارد با گروه گسترده و مختلفی از طرف‌های مصری دیدارکند.»
مخالفان تلاش می‌کنند فشارها بر محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر را با برگزاری اعتراضات مردمی و تحریم انتخابات پارلمانی تشدید کنند.
جبهه نجات ملی معتقد است آمریکا از مرسی حمایت می کند.
آنها مرسی را به خیانت به اصول انقلابی که به سرنگونی نظام حسنی مبارک در اوایل سال 2011 انجامید و به حاشیه راندن لیبرال‌ها و مسیحیان از زمان به قدرت رسیدن ، متهم می کنند.

کد خبر 203618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز