همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گفت: 150 پارک محله‌ای و 12 پارک فرامنطقه‌ای در سال 86 در شهر تهران احداث خواهد شد

به گزارش سما (روابط عمومی شهرداری تهران) مهندس مختاری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از آنجا که شهردار تهران بر توسعه عادلانه فضای سبز در مناطق 22 گانه شهر تاکید دارد احداث 150 پارک محله ای در دستور کار سال جاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفته است.

وی افزود: سرانه فضای سبز برخی از مناطق به دلیل تراکم بافت های مسکونی کمتر از حد استاندارد است به همین دلیل توسعه پارک های محله ای این مناطق در اولویت قرار دارد تا شهروندان این مناطق بتوانند در حداقل زمان ممکن به فضاهای سبز در نزدیکی محل سکونتشان دسترسی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: توسعه جنگلکاری نیز جز اصلی ترین برنامه های سازمان پار کها و فضای سبز است و در این راستا در سال جاری بخش عمده ای از طرح کمربند سبز شهر تهران اجرا خواهد شد.

مهندس مختاری اجرای طرح کمربند سبز شهر تهران را برای شهر ضروری دانست و گفت: اجرای این طرح علاوه بر آنکه فضای سبز مورد نیاز شهر تهران را تامین می کند مانع از گسترش تهران می شود.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز افزود: NGO ها، شورایاری های محلات و گروه های خود جوش مردمی امسال در توسعه فضای سبز شهر تهران با شهرداری همکاری خواهند کرد تا شهر تهران هرچه سریعتر به شهری سرسبز تبدیل شود.

کد خبر 20007

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز