مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

با اصلاح قانون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه هشتم آبان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرح اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب 3/3/1359 شورای انقلاب رأی مثبت دادند.

به گزارش همشهری درصورت تصویب نهایی، لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب 3/3/1359 شورای انقلاب، اصلاح و از انهدام باغات و فضاهای سبز شهری جلوگیری می‌شود.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی این طرح اولین طرح شورای‌عالی استان‌هاست که به مجلس تقدیم شده است.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، به‌عنوان طراح طرح 2فوریتی اصلاح قانون حفظ و گسترش فضاهای سبز، با بیان این‌که تبریز، کرمانشاه، اردبیل و اصفهان، قم، مشهد نیز با این مشکل مواجه شده‌اند و باغات در معرض انهدام هستند، عنوان کرد: شورای انقلاب در سال 1359 برای حفظ باغات، قانونی تصویب کرد ولی اجرا نشده است و به‌دلیل نقص قانونی در دادگاه رأی صادر و این باغات از بین می‌رود. بنابراین ما می‌خواهیم این قانون را اصلاح کنیم تا باغات زیر 500 متر تقسیم نشوند.

بر اساس این طرح درصورت تصویب نهایی هرکس بدون کسب مجوز از شهرداری و بر خلاف مقررات این قانون مرتکب قطع یا موجبات از بین رفتن درختان مشمول این قانون را فراهم سازد به حبس تعزیری از سه ماه تا سه سال و پرداخت جزای نقدی بر حسب تعداد، نوع، محیط، سن درخت و موقعیت و مکان آن از 500 هزار ریال تا 10 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

کد خبر 35351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز