همشهری آنلاین: قائم مقام دبیرکل سازمان‎ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‎های اضطراری، اعلام کرده است که این سازمان نمی‎تواند با سرعت وخامت اوضاع در سوریه پیش رود.

به گزارش پرس تی وی: والری آموس پس از صحبت در شورای امنیت خطاب به خبرنگاران گفت: «حجم بحران در سوریه به حدی به سرعت افزایش می‎یابد که ما برای واکنش نشان دادن به آن عقب افتاده‎ایم.»

وی در ادامه در همین خصوص تصریح کرد: «سرعتی که تحولات سوریه و وخامت اوضاع در این کشور با آن افزایش می‎یابد به مراتب بیش‎تر از سرعت کارهایی است که ما می‎توانیم انجام دهیم و من شخصا در این مورد نگران هستم چرا که این امر هزینه‎های رو به افزایشی را نیز برای ما در بر دارد. ما در حال حاضر برای واکنش خود به تحولات سوریه، برای ماه آینده ۵/۱ میلیارد دلار تقاضای کمک کرده‎ایم.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد از مبلغی که ماه گذشته در کنفرانس کویت برای کمک قول داده شد، تنها ۲۰۰ میلیون دلار تا کنون وصول شده است.

آموس در ادامه افزود: «این بحران کاملا قابلیت‎های ما را تحلیل برده و این‎گونه که آمار و ارقام مربوط به بحران، روزانه افزایش می‎یابد خود کاملا بیانگر این امر است که کار ما همانند همیشه نیست.»

سازمان‎ملل متحد برآورد کرده است که از مارس ۲۰۱۱ بیش از ۷۰ هزار تن در سوریه کشته شده و حدود یک میلیون نفر نیز به اردوگاه آوارگان در اطراف این کشور برده شده‎اند.

کشور سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه خشونت و ناآرامی است.

بسیاری از مردم سوریه به خصوص شمار زیادی از نیروهای امنیتی این کشور در جریان ناآرامی‎ها جان خود را از دست داده‎اند.

سوریه اعلام کرده است که ناآرامی و خشونت از خارج از این کشور سازمان‎‏دهی و هدایت می‎شوند و گزارش‎هایی در دست است که نشان می‎دهند شمار زیادی از شبه‎نظامیان از اتباع خارجی هستند.

بشار اسد رئیس‎جمهور سوریه در مصاحبه‎ای که اخیرا از تلویزیون آلمان پخش شد، اعلام کرده است که دمشق این درگیری را آغاز نکرده و این گروه‎های شبه‎نظامی بودند که به کشتار مردم و تخریب زیرساخت‎های کشور اقدام کرده‎اند.

کد خبر 203470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز