گروه شهری: یکی از اقتصاددانان و اساتید دانشگاه با تقدیر از تحولات مالی و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در شهرداری تهران اظهار کرد: به موازات این تغییرات در حوزه مالی، تحولات صورت گرفته در حوزه فنی و عمرانی در شهر تهران در این دوره مدیریت شهر بی‌نظیر بوده است.

بهروز هادی زنوز تحول در حوزه مالی و نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی شهرداری و همچنین طرح نظام درآمدی جامع شهر را سه تحول عمده و بزرگ در شهرداری تهران دانست که منشأ اقدامات عظیم در حوزه فنی و عمرانی در پایتخت بوده است. به گفته این اقتصاددان تحول در سیستم حسابرسی و به‌کارگیری سیستم حسابداری تعهدی و در پی آن شفافیت مالی حاصل از آن نه‌تنها در حوزه شهری بلکه یکی از دستاوردهای بزرگ مالی در کل کشور است. این استاد دانشگاه به شهرنوشت گفت: نتیجه این تغییرات را می‌توان در برنامه‌ریزی پنج ساله شهرداری و همچنین استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی در نظام برنامه‌ریزی شهر تهران مشاهده کرد.

زنوز همچنین طرح نظام جامع درآمدی شهرداری تهران و در پی آن افزایش درآمدهای پایدار شهر را یکی دیگر از تحولاتی بنیادینی دانست که در این دوره مدیریت شهر به انجام رسیده و تصریح کرد: این تحولات صورت گرفته می‌تواند شهر را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد. وی افزود: در حوزه فنی و عمران شهری نیز تحولات بی‌نظیری در شهر به وقوع پیوسته که می‌توان آنها را به رویکرد توسعه‌گرای شهردار تهران ارتباط داد.

شهرداری تهران در سال‌های اخیر غیراز توجه به اقدامات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی تلاش داشته تا در زمینه مالی نیز اقدامات مناسبی برای اداره شهر صورت بگیرد. نتیجه تلاش‌های انجام شده نیز شفافیت مالی در اداره شهر بوده است که بارها از سوی نهادهای مسئول مورد تأیید قرار گرفته است. این در حالی است که شهروندان نیز در هر زمان می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری تهران از وضعیت مالی پروژه‌های شهر تهران با خبر شوند.

کد خبر 203603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز