گروه شهری: در 9‌ ماه نخست سال جاری حدود 235 کیلومتر معارض تأسیساتی پروژه‌های عمرانی رفع‌ شد.

بهمن‌ نوری، مدیرکل اداره برنامه‌ریزی و توسعه ‌شهری امور فنی و عمرانی شهردار تهران ضمن اعلام این مطلب‌ افزود: یکی ‌از پیش‌‌نیازهای اجرای طرح‌های عمرانی، رفع معارضات‌ تأسیساتی است که فرایندی پیچیده‌ و زمانبر به‌حساب می‌آید.
وی افزود: این معارضات انواع و اقسام مختلفی دارند که به‌طور کلی شامل شبکه‌های تأسیساتی آب، فاضلاب، برق، گاز و مخابرات می‌شوند.

خوشبختانه با تلاش مجدانه دست‌اندرکاران امر، امسال رکورد قابل‌توجهی در زمینه رفع‌‌ معارضات تأسیساتی پروژه‌های عمرانی شهر تهران به ‌ثبت ‌رسید و طی آن بیش‌از 20کیلومتر لوله ‌آب در اقطار مختلف، 3550متر لوله‌ فاضلاب و 21کیلومتر لوله‌گاز در اقطار ‌متنوع، بالغ ‌بر 122کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 20کیلوولت برق، 62کیلومتر شبکه‌ مخابرات، 600متر کابل 63کیلو‌ولت و 5290متر فیبر‌نوری شبکه جایگزین اجرا شد. البته به‌ این آمار باید جابه‌جایی و اجرای 464 اصله تیر روشنایی، 165دستگاه شالتر و ترانس ‌برق، 59دستگاه حوضچه، کافو و کیوسک‌ تلفن، 21دستگاه دکل 230کیلوولت و 25دستگاه دکل 63کیلوولت، دو دستگاه دوربین کنترل ‌ترافیک و یک ایستگاه‌ اتوبوس را نیز اضافه ‌کرد.نوری ادامه داد: این آمار قطعاً تا پایان سال‌جاری افزایش خواهد‌ یافت که اعداد و ارقام‌ دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 203762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز