مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان اینکه تاکنون ۱۰۷ دوربین ثبت تخلفات سرعت در بزرگراه‌های پایتخت نصب و راه اندازی شده است گفت: سال آینده ۱۲۰ دوربین ثبت تخلفات جدید نصب می‌شود که بر این اساس تقریبا تمامی بزرگراه‌های تهران به این سیستم مجهز خواهند شد.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الله بهروز با بیان این مطلب افزود: تاکنون در بزرگراه‌های نیایش، صیاد شیرازی، امام علی (ع)، شهید بابایی، تونل توحید، شیخ فضل الله نوری، شهید حکیم، شهید چمران، یادگار امام (ره) و بخش‌هایی از بزرگراه همت دوربین‌های ثبت تخلفات نصب و راه اندازی شده، که خوشبختانه این سیستم تاثیرات بسیار خوب و قابل توجهی در کاهش سوانح و تصادفات رانندگی داشته است.

وی ادامه داد: توسعه سیستم ثبت مکانیزه تخلفات سرعت در بزرگراه‌های شهر از مهم‌ترین اقدامات در دست اجرا در سال آینده خواهد بود و امیدواریم بتوانیم کلیه بزرگراه‌های شهر را به این سیستم مجهز کنیم.

بهروز گفت: بزرگراه‌های ستاری، شهید باکری، بعثت، کمربندی شهرری، شهید هاشمی (صالح آباد)، آزادگان، بابایی، شهید خزاری، امام رضا (ع)، کردستان، ادامه بزرگراه امام علی (ع) و همت، بزرگراه زین الدین، جاده مخصوص (شهید لشگری)، فتح از جمله بزرگراه‌هایی هستند که سال آینده به سیستم ثبت مکانیزه تخلفات سرعت مجهز خواهند شد.

وی تاکید کرد: حرکت با سرعت غیر ایمن در بزرگراه‌های شهری یکی از عوامل بروز سوانح و تصادفات شدید در شهرهای بزرگ است. از این رو شرکت کنترل ترافیک تهران به عنوان متولی امر ترافیک در شهر تهران، از سال ۸۶ به طور جدی کار مطالعه و طراحی سیستم خودکار تشخیص و ثبت تخلف سرعت را در دستور کار قرار داد و پس از طی موفقیت آمیز مراحل آزمایشی اقدام به نصب و راه اندازی بیش از ۱۰۰دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در سطح بزرگراه‌های شهر تهران کرد.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: اخذ تصاویر با وضوح بالا از خودروهای متخلف، قابلیت کارکرد قوی در طول روز و شب و شرایط مختلف جوی، ارسال تصاویر گرفته شده به مرکز ثبت و صدور جرائم، صدور برگه جریمه به انضمام عکس گرفته شده از خودروی متخلف و ارسال به درب منزل مالک خودرو در حداقل زمان و ثبت سرعت لحظه‌ای و حجم عبوری خودرو‌ها از جمله ویژگی‌ها این سیستم است و آمار‌ها نشان می‌دهد، این سیستم سبب کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۴۰ درصدی وقوع تصادفات خسارتی در بزرگراه‌های شهر تهران شده است.

کد خبر 204245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز