همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران با 4 رویکرد کلی و در 18 محور اجرایی تهیه و تدوین شده است گفت: فراهم کردن امکان سفرهای پیاده، توسعه مسیرهای دوچرخه سواری، تامین پارکینگ، استفاده بهینه از تاکسی و برنامه ریزی برای خطوط اتوبوسرانی تندرو از جمله اهداف اصلی این طرح محسوب می‌شود.

طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت بازنگری می شود

به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با وجود گذشت 6 سال از تایید طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران، تغییرات گسترده ای در عرضه و تقاضای حمل و نقل صورت پذیرفته و از این رو طرح مذکور مورد بازنگری قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت تهران و وسایل نقلیه ای که در این کلان شهر رفت و آمد می کنند، اعلام کرد: یک شهر پویا، شهری است که به سیستم های حمل و نقلی کارآمد و مطمئن و در عین حال راحت و جذاب برای تمام شهروندان به ویژه عابران پیاده مجهز باشد.

نیازمند رویکردهای جدید حمل و نقلی هستیم

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که دیدگاه مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک بر محور حمل و نقل انسان محور استوار است، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران، امکان انجام سفرهای پیاده در شبکه معابر مناطق مختلف تهران است.

وی تغییر نگرش در بحث پیاده روی و دوچرخه سواری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: همین تغییر نگاه در مدیریت عرضه و تقاضای سفر و چگونگی توسعه شبکه معابر شهری، از جمله مهم ترین رویکرد های جدید حمل و نقلی است که در به روز رسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران مورد توجه قرار گرفته است.

مهندس تشکری هاشمی با تاکید بر این که تهران نیازمند پیاده راه هایی است که فضای کافی برای انتخاب سرعت دلخواه پیاده روی و عبور راحت عابران از کنار هم را داشته باشد، گفت: در بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران معیارهایی چون عرض پیاده رو، فاصله نزدیک ترین ایستگاه مترو، تعداد مسافران مترو، حجم ترافیک سواره، جذب سفر روزانه هر منطقه، کاربری های جاذب سفر، حجم تردد عابران پیاده و معابر مستعد جهت احداث پیاده راه تعیین شده است.

تقاضای پارکینگ هر روز افزایش می یآبد

وی با اشاره به مشکلات عدیده سیستم جابه جایی در تهران، اظهار کرد: در راستای پیاده سازی راهکارهای مدیریتی و طراحی شهری انسان محور، طرح جامع دوچرخه¬سواری تهران تعریف شد که در آن با در نظر گرفتن نکات فنی، مسیرهای ویژه دوچرخه سواری تهران در دو افق کوتاه مدت و بلند مدت مشخص شد.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران فرآیند دوچرخه سواری به عنوان یک شیوه حمل و نقلی برنامه ریزی شده، تصریح کرد: بر این اساس با برآورد میزان تقاضای بالفعل و بالقوه و تخصیص سفرهای انجام شده با دوچرخه، وضع موجود و آینده بر روی شبکه های پیشنهادی طراحی شده است.

معاون شهردار تهران در پایان یکی از نیازهای شبکه حمل و نقل در شهرهای بزرگ را تامین پارکینگ متناسب و سیاست های مدیریت تقاضای سفر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این که تمام سفرهایی که با وسایل شخصی و با اهداف مختلف صورت می پذیرد به توقف منتهی می شود، همواره تقاضای پارکینگ با ازدیاد وسایل نقلیه افزایش می یآبد.

کد خبر 211123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز