همشهری آنلاین: پس از تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، پیونگ یانگ بازسازی برنامه اتمی و موشکی خود را اعلام کرد. این کشور قصد دارد جایگاه خود را به عنوان کشور دارنده تسلیحات اتمی محکم کند.

رهبر کره شمالی

نسخه آنلاین روزنامه سوئیسی نویه سوریشر سایتونگ گزارش داد، در بیانیه‌ای که روز شنبه وزارت امور خارجه کره شمالی منتشر کرد، آمده است این تدابیر تنبیهی به جای آنکه عامل تضعیف باشد، موجب می‌شود ظرفیت‌های تسلیحاتی کره شمالی افزایش یابد.

پس از تهدیدهای جنگی کره شمالی در روزهای اخیر، چین، متحد نزدیک این کشور دوباره خواستار حل و فصل مخاصمات شبه جزیره کره از طریق گفت وگو و مذاکره شده است.

یانگ جیچی، وزیر امور خارجه چین در برابر خبرنگاران در پکن گفت همه طرف‌ها باید آرامش خود را حفظ کرده، خویشتن دار باشند و از انجام اقداماتی که اوضاع را وخیم‌تر می‌کند، خودداری کنند.

وی درباره سومین آزمایش اتمی کره شمالی در تاریخ 12 فوریه گفت: این چیزی است که ما آرزویش را نداشتیم. اما تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل هم هدف نیست و راه حل جادویی برای مشکلات محسوب نمی‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی را روز پنجشنبه با اجماع تصویب کرد. چین هم از جمله کشورهایی بود که به قطعنامه 2094 رای موافق داد.

کد خبر 204651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز