یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: درست اندکی مانده به رزمایش‌های جدید آمریکا - کره جنوبی، تنش در اوضاع شبه جزیره کره بالا گرفته است؛ کره شمالی تهدید به آماده شلیک کردن تسلیحات اتمی کرده و کل ارتش را به حال آماده باش در آورده است، به گونه‌ای که همه فقط منتظر فرمان "جنگ تمام عیار" هستند.

نشریه آلمانی فوکوس آنلاین گزارش داد، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از مقاله‌ای در روزنامه رسمی "رودونگ سینمون" چاپ کره شمالی خبر داد، کل ارتش کره شمالی در حال آماده باش و "در وضعیت جنگ تمام عیار" قرار دارد و فقط منتظر فرمان شلیک است. سلاح‌های اتمی این کشور هم در حال آماده باش است.

این اواخر، کره شمالی تقریبا هر روز درباره جنگ هشدار داده است. در همین حال، این کشور معاهده آتش بس سال 1953 خود را با کره جنوبی که به جنگ دو کره خاتمه داد، لغو کرد. علاوه بر این، کره شمالی آمریکا را تهدید به حمله پیش‌دستانه با تسلیحات اتمی و اعلام کرده میثاق عدم حمله‌اش با کره جنوبی فسخ شده است.

اقدامات پیونگ یانگ واکنشی به رزمایش مشترک نیروهای مسلح آمریکا و کره جنوبی و همچنین تشدید فشارهای بین‌المللی بر برنامه اتمی این کشور محسوب می‌شود.

کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه رزمایش سالانه خود را که چند روزه است، آغاز می‌کنند. از اوایل ماه مارس در کره جنوبی رزمایش‌های زمینی مشترکی آغاز شده است. بنا به اعلام کره جنوبی، ارتش کره شمالی هم در حال حاضر مشغول رزمایش‌های گسترده است.

کره شمالی ماه ژانویه علاوه بر تهدید به بازسازی زرادخانه اتمی خود، آزمایش‌های موشکی دوربردی را اعلام کرد که می‌تواند خاک آمریکا را هم هدف بگیرد.

اندکی پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه کره شمالی به دلیل آزمایش اتمی این کشور در تاریخ 12 فوریه وضع و تحریم‌های موجود را تشدید کرد.

کد خبر 204851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز