همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد 47 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرجدید هشتگرد در دست ساخت است که 10 هزار واحد به زودی واگذار می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی نیکزاد در بازدید از روند ساخت وساز واحدهای مسکونی طرح مهر در شهرجدید هشتگرد (70 کیلومتری محور تهران - کرج - قزوین) گفت : ساخت و تکمیل 30 هزار دستگاه از این واحد ها در حال نهایی شدن است.

وی تصریح کرد: این مسکن‌ها بر اساس برنامه ریزی در سه مرحله به بهره برداری خواهد رسید.

نیکزاد همچنین در نشستی با حضور معاونان وزارت راه وشهرسازی و مدیران استان البرز در محل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد بر تسریع در اجرای طرح‌ها و تکمیل انشعاب برق و آب تاکید کرد.

تامین اعتبار تکمیل مسجد ، مدرسه، ساخت کلانتری، مسکن مهر ماهدشت، شهرک ابریشم و شهرجدید هشتگرد از موارد مصوب در این نشست است.

در مورد مترو مهرشهر به هشتگرد مقرر شد به منظور تسریع در اجرای طرح، خریداری ریل مورد نیاز آن پیگیری و نهایی شود و ساخت ایستگاه نیز صورت گیرد.

قطار برقی مهر شهر- هشتگرد در ادامه مسیر قطار برقی تهران - کرج به طول 25 کیلومتر با سرعت 130 کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

استفاده بهینه از زمان، ایمنی سفر، کاهش آلودگی محیط زیست ، کاهش مصرف سوخت و کاهش سوانح رانندگی از مزایای این طرح محسوب می شود.

ضرورت تکمیل ادامه آزادراه همت - کرج

وزیر راه و شهرسازی همچنین از طرح ادامه آزادراه همت - کرج ، تعریض آزاد راه تهران - کرج بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در اجرای این طرح ها صادر کرد.

علی نیکزاد گفت : مرحله دوم اتصال بزرگ راه همت به میدان امام حسین (ع) در کرج با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی در حال انجام است.

وزیر راه وشهرسازی درباره طرح ادامه آزاد راه همت - کرج تاکید کرد : عملیات اجرایی کنار گذر شهر کرج که 24 کیلومتر طول دارد و اگر 12 کیلومتر آن رفع معارض شود ، آغاز خواهد شد.

نیکزاد افزود : ضلع شمالی و جنوبی ازاد راه تهران - کرج به طول 22 کیلومتر در حال تعریض است و 10 کیلومتر از این مسیر در حوزه استان البرز قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از راه اندازی مرکز مدیریت راهها در 28 استان خبر داد.

نیکزاد افزود : از 222 هزار کیلومتر بزرگراه ، آزادراه ، راه اصلی و فرعی و راه روستایی بیشترین بارترافیک در30 تا 40 هزار کیلومتر است که 50 تا 60 درصد آن زیرپوشش مرکز مدیریت راه‌ها قرار دارد و با دوربین کنترل می‌شود.

کد خبر 206596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز