گروه شهری: به مناسبت هفته سلامت (18تا 24فروردین) توسط شهرداری تهران 30دهکده سلامت در پارک‌ها و اماکن عمومی مستقر شده است.

سلامت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف هفته سلامت در خانه‌های سلامت 374محله شهر تهران خبر داد و گفت: در هفته سلامت سه هزار دوره آموزشی در خانه‌های سلامت برگزار می‌شود و 30دهکده سلامت نیز در پارک‌ها و اماکن عمومی مستقر شده است.

محمد مهدی گلمکانی در توضیح برنامه‌های شهرداری به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: امسال با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی (فشار خون را جدی بگیرید) عمده محور برنامه‌های ما مربوط به این شعار است چرا که فشار خون از مشکلات جدی شهروندی محسوب می‌شود و بحث کم تحرکی و تغذیه ناسالم در شهرها بیشترین عامل بروز این عارضه است. وی ادامه داد: هدف اصلی این است که شهروندان از عارضه فشار خون مطلع شوند تا در این زمینه خود افراد مراقبت‌های لازم را به انجام رسانند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران همچنین از اجرای 100نمایش میدانی با موضوعات مختلف سلامت، برگزاری 100مسابقه ورزشی، فرهنگی و آموزشی، استقرار 500پایگاه تست فشار خون، استقرار هفت ایستگاه سلامت در ایستگاه‌های مترو، استقرار 150ایستگاه در میادین میوه و تره‌بار و استقرار 75ایستگاه در پایانه اتوبوسرانی خبر داد.

وی در توضیح دیگر اقدامات در دست اجرا به مناسبت جشنواره‌های مختلف سلامت گفت: برگزاری برنامه‌هایی با عنوان غذاهای سالم در 22منطقه، برگزاری 500تور سلامت با تأکید بر آموزش، 22همایش بزرگ منطقه‌ای با محوریت شعار «فشار خون را جدی بگیرید»، استقرار پنج پایگاه انتقال خون، تهیه و توزیع 500بروشور آموزشی از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران به همین مناسبت است.

کد خبر 207846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز