همشهری آنلاین: جمعیت جهان در سال 2011 به هفت میلیارد نفر رسید،‌ رقمی که تصور کردن آن غیرممکن به نظر می‌آید و سخت‌تر از آن تصور کردن جهانی است که چنین جمعیتی در آن جاخوش کرده‌اند، همه این انسان‌ها کجای جهان جاگرفته‌اند؟

جمعیت جهان

بر اساس گزارش پاپ ساینس، برای اینکه بتوان تصور بهتری از جمعیت باورنکردنی جهان به دست بیاورید وب‌سایتی به نام جهان هفت میلیاردی اینفوگرافی جالب توجه را منتشر کرده‌است.

در این اینفوگراف به ازای هر انسانی که بر روی کره زمین زندگی می‌کند،‌ یک آدمک ترسیم شده‌است و ملیت این آدمک‌ها نیز با کمک رنگ‌ها مشخص شده‌اند، آدمک‌های زرد‌رنگ نشانگر آسیایی‌ها، آدمک‌های سیاه‌رنگ نشانگر آفریقایی‌ها،‌آدمک‌های سرخ‌رنگ آمریکایی‌ها، آبی‌ها اروپایی‌ها و سبز‌ها ساکنان اقیانوسیه را نمایش می‌دهند.

با قرار دادن نشانگر ماوس بر روی هریک از این آدمک‌ها شماره‌ای که به آن آدمک اختصاص داده شده نمایان خواهد شد. برای دیدن  تمامی این آدمک‌ها باید صفحه را به پایین و چپ و راست حرکت دهید زیرا این صفحه وب بسیار وسیع است. درواقع این صفحه بزرگترین صفحه‌ای است که تاکنون بر روی وب ایجاد شده‌است. بزرگی آن در تصویر زیر مشخص است:

صفحه وب

برای درک بزرگی این صفحه باید میزان وضوح نمایشگر رایانه را درنظر گرفت،‌ اما به‌طور تقریبی،‌ ارتفاع این صفحه 1.6 کیلومتر و عرض آن 250 متر است. با وجود بزرگی بیش‌ از‌ اندازه این صفحه، از آنجایی که تعداد کد‌هایی که برای نوشتن آن به‌کار گرفته‌ شده‌اند بسیار کوچک است، صفحه به سرعت باز شده و مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد، حتی اگر در کشوری زندگی کنید که سرعت اینترنت در آن حلزون‌وار باشد!

اگر کسی به تعداد آدمک‌های حک شده در این اینفوگراف شک دارد، می‌تواند آنها را بشمارد،‌ که البته شمارش تمامی آنها 110 سال از عمر وی را صرف خواهد کرد،‌ این درصورتی است که سرعت شمارش دو آدمک در ثانیه باشد.

آدمک‌ها از گوشه سمت چپ و بالا شماره‌گذاری شده‌اند و مجموع آدمک‌های آسیایی چهار میلیارد و 221 میلیون و 13 هزار و 428، آدمک‌های آفریقایی یک میلیارد و 56 میلیون و 35 هزار و 237، آدمک‌های آمریکایی 947 میلیون و 209 هزار و 798، آدمک‌های اروپایی 738 میلیون و 356 هزار و 924 و آدمک‌های اقیانوسیه 37 میلیون و 384 هزار و 613 است. در هر ردیف 40 هزار آدمک و در هر ستون نیز 175 هزار آدمک گنجانده شده‌اند.

برای دیدن اینفوگراف هفت میلیارد نفری جهان اینجا کلیک کنید.

کد خبر 208840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز