همشهری آنلاین: کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح شدن انتخابات آزاد از سوی همفکرانش را دلسوزی دانست و گفت: هر جریان سیاسی دیدگاهی مطرح می‎کند، انتخابات همیشه آزاد بوده است و الان نیز این موضوع دنبال می‎شود.

محمدرضا عارف پیش از ظهر 14 اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان مطرح شدن انتخابات آزاد از سوی همفکرانش را از ناحیه دلسوزی دانست و افزود: هر جریان سیاسی دیدگاهی مطرح می‎کند، انتخابات همیشه آزاد بوده است و الان نیز این موضوع دنبال می‎شود.

مهمترین اظهارات عارف در این نشست را به نقل از فارس در زیر بخوانید:

  • امکانات باید به طور مساوی در اختیار جناح‎های مختلف سیاسی گذاشته شود. قطعا این شرایط برای اصلاح‎طلبان و اصولگرایان یکسان نیست و در این زمینه تنگ‎نظری می‎کنند و ما تنگ‎نظری‎ها را به حساب نظام نمی‎گذاریم و تحمل می‎کنیم و این رفتارها را ناشی از بدسلیقگی‎های مدیران محلی و منطقه‎ای می‎دانیم.
  • سناریویی که بنده از سال گذشته دنبال کردم اجماع اصلاح‎طلبان بوده و به این امر خوش‎بین هستم امیدوارم اصولگرایان هم به اجماع برسند تا رئیس‎جمهوری با رای حداکثری انتخاب شود.
  • اگر تایید صلاحیت نشوم سئوالی برایم به وجود نخواهد آمد و اعتراضی هم نمی‎کنم.
  • اگر انتخاب شوم سعی می‎کنم بهترین نیروها را برای اجرای برنامه‎ها داشته باشم و از اصولگرا و اصلاح‎طلب هم استفاده می‎کنم و معتقدم اگر واقعا به دنبال پیشرفت نظام اسلامی هستیم هیچ راهی جز همدلی و همراهی نیروها نیست.
  • باید از اتفاقاتی که در سال 1388 افتاد تاسف خورد، ما انتخابات را در نظام الهی برد ـ برد می‎دانیم اما مسابقه برد ـ برد به بازی باخت ـ باخت تبدیل شد و هیچ برنده‎ای نداشت معتقدم باید فضای کارشناسی تشکیل شود تا تحلیل کنند و سهم هر گروه و فرد مشخص شود که این اقدام برای مچ‎گیری نیست بلکه برای حل موضوع باید انجام شود.
  • هیچ دولتی را سیاه یا سفید نمی‌بینم. عملکرد این دولت برای همه مشخص است.
  • مهم‌ترین قوت دولت احمدی‌نژاد را شجاعت در هدفمندی یارانه‎ها می‌دانم. این دولت واقعا در اجرای هدفمندی یارانه‎ها شجاعت به خرج داد اما اجرای این طرح بد بود و اگر سهم صنعت و زیربناها مشخص می‎شد وضعیت کشور با تورم روبه‎رو نمی‎شد.
  • در انتخابات 88 تخلفی صورت نگرفته است. وعده افزایش حقوق بازنشستگان، توزیع سیب زمینی در زمان انتخابات تخلف است اما در موضوع تقلب در مقامی نیستم که درباره‌اش صحبت کنم.
  • امیدوارم شورای نگهبان قانونی عمل کند.
کد خبر 212399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز