همشهری آنلاین: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز یکشنبه نوشت که نظام سوریه با اتخاذ تاکتیک های تازه در جنگی که عناصر مسلح به این کشور تحمیل کرده اند، روند جنگ را به نفع خود تغییر داده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه در تحلیلی به قلم لیز اسلای در باره تحولات سوریه منتشر و به پیروزی های اخیر نظام سوریه در رویارویی با عناصر مسلح اذعان کرده است.

واشنگتن پست خاطر نشان کرده است که تغییر روند جنگ به نفع نظام سوریه، رفته رفته شتاب بیشتری می گیرد و نیروهای سوری با انرژی جدید به موفقیت های بی سابقه ای دست یافته و نقاط مهم و راهبردی را بدست آورده اند.

به اعتقاد تحلیلگران هم اکنون آونگ حرکت جنگ داخلی در سوریه به نفع نظام در نوسان است و مواضع بشار اسد رییس جمهوری این کشور را برای مذاکراتی که آمریکا و روسیه بزودی آن را برگزار خواهند کرد، قوی تر کرده است.
واشنگتن پست تاکید کرد که نظام سوریه با تجدید ساختار نیروهای خود توانسته است توان آنان را در صحنه رویارویی با عناصر مسلح بالا ببرد.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به موفقیت نظام سوریه در تشکیل نیروی مردمی 60 هزار نفری و آموزش جنگ های نامنظم به آنان، نوشت که نظام سوریه در مقابل عناصر مسلح مورد حمایت غرب و متحدان عرب آنها ، دست برتر نظامی را دارد.

واشنگتن پست به پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی در شرق پایتخت این کشور و اضمحلال عناصر مسلح به اصطلاح ارتش آزاد اشاره و نوشت که نیروهای مردمی وفادار به نظام سوریه فشار زیادی بر عناصر مسلح وارد کرده و در حال منزوی کردن آنها یکی پس از دیگری و قطع راه های تدارکاتی آنها هستند.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به تشکیل شبکه های مقاومت مردمی وفادار به نظام سوریه در سراسر این کشور نوشت که نظام سوریه بر آزاد سازی کامل استان حمص و شهر القصیر متمرکز شده است.

واشنگتن پست به ترس عناصر مسلح از نیروهای مقاومت مردمی اشاره و تاکید کرده است که این عناصر نیروهای مردمی سوری را غیرقابل شکست و سرسخت یافته اند.

کد خبر 213825
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز