شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

یک منبع عالی‌رتبه مصر امروز (شنبه) از مخالفت این کشور با هر گونه هماهنگی با رژیم صهیونیستی در گذرگاه مرزی رفح خبر داد.

رفح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، یک منبع عالی‌رتبه مصر از هشدار این کشور به رژیم صهیونیستی درباره تبعات تداوم سلطه این رژیم بر گذرگاه رفح خبر داد.

این منبع گفت که مصر به دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، با هر گونه هماهنگی با این رژیم برای واردات محموله کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح، مخالفت کرد.

این منبع افزود که مصر به همه طرف‌های مربوطه اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی مسوول نابسامانی اوضاع انسانی در نوار غزه است. قاهره تاکنون به مسوولیت خود برای حصول توافق آتش‌بس عمل کرده اما رژیم صهیونیستی کارشکنی کرده است.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسوول ارشد این رژیم گزارش دادند که مصر با ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای ورود به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم مخالفت کرده و آن را به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از گذرگاه رفح مشروط کرده است.

رسانه‌های فلسطین نیز گزارش دادند که در پی حملات رژیم صهیونیستی به رفح، هزاران فلسطینی از مرکز شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به مناطق غربی این باریکه کوچ کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد. ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

کد خبر 851104
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    15 3
    تمام کشورهای جهان ، اسرائیل را موشک باران کنند. رژیمی که سازمان ملل ،شورای امنیت ،سازمان حقوق بشر ،دادگاه لاهه و .... را به سُخره گرفته .
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    20 2
    خاک بر سر کشور مصر که ده برابر اسرائیل تجهیزات نظامی وسرباز نظامی داره ولی یک هزارم اسرائیل جسارت نداره.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    7 2
    لعنت و نفرین خدا بر فرزند نامشروع آمریکا و یهودی کثیف و جنایتکار بنیامین نتانیاهو. انشالله به این نزدیکی شاهد به درک واصل شدن این شخص پلید تر از حیوان خواهیم بود انشالله.
  • آلاله IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    6 1
    مسئولین مصر دروغ می گویند حکام پست فطرت عربی و از جمله مصر کاملاً با صهیونیست ها و سران جنایت کار کودک کش آمریکا هماهنگ هر چی دروغ بگویند فریب نخواهیم خورد
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    6 2
    مصر سگ‌ وهابیت سعودی و سرمایه داری آمریکا این دو تا بهش استخوان ندن از پا در میاد
  • عبدالکريم منافی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 2
    السیسی دست نشانده آمریکا و هر گز صلاحیت میانجیگری را ندارد. جای بسی تعجب است ارتش اسرائیل به بخشی از سرزمین مشترک مصر و فلسطین حمله و آنرا اشغال و گذرگاه رفح را یه کنترل خود در آورده است و این یعنی تبانی اسراییل جنایتکار و دشمنان ملت مظلوم و مقتدر فلسطین به سرکردگی آمریکای جهانخوار و خیانتکار با سران خائن و مرتجع عربی با یکدیگر. فرماندهان جبهه های مقاومت اسلامی نبایستی فریب آنان را خورده و پیش از اخذ ضمانت های معتبر و قابل اجرای بین المللی کافی و قبول کلیه شروط به حق جنبش حماس و خروج کلیه نیروهای اشغالگر و بر قراری آتش بس دائمی وارد فاز مذاکره تبادل اسرا نشوند زیرا نقشه شوم اسرائیل دادن وعده های فریب کارانه جهت آزادی اسرا و سپس شروع حملات گسترده ویرانگر چند باره است و نه توقف کشتار و نسل کشی!!!
  • علی اصغر IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 2
    سلام پس کجایند آن آمریکای جنایت کار و آن اروپای بیتعهد که رفع را خط قرمز خود دانسته و اظهار می کردند که در صورت حمله صهیونیست ها چه چه خواهند کرد ،حالا معلوم شد که به صهیونیست ها کد می دادند برای حمله
  • خشم ایرانی IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 1
    مصر عوضی، عوض اینکه به فلسطینیان کمک کند، کمک غذایی به فلسطین نمی‌کند...ابن مخالفت با اسرائیل است یا همکاری با اسرائیل در کشتار و قتل عام فلسطینیان؟ ای مرگ بر حاکمان مصری... خدا لعنت کند و ریشه ظالمان کشورهای عربی را و مردم بی غیرتش را بکند که سکوت مرگ بار در برابر قتل عام فلسطینیان اتخاذ کرده اند...
  • م ناجی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 1
    لعنت بی پایان خدا بر حکام اردن و مصر و صهیونیست های حرام... کودک کش شیطان پرست و طرفداران این اشقیا
  • جواد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 1
    اسرائیل ملعون 17 اردیبشهت گذرگاه رو گرفت فلسطینی ها چند ماهه تو گرسنگی هستن لعنت بر منافق
  • ممد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 0
    به خدا اون حمله وعده صادق باید و هزار باید سه روز ادامه پیدا میکرد
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 0
    بله !نتیجه بی غیرتی و بیشرفی و ذلیلی کشورهای همسایه خصوصا عربی و مسلمان !و بی عدالتی و بی عرضگی و خواری سازمان بین الملل است !کافی بود این سطح از جنایت و نسل کشی در یکی از کشورهای مسیحی و غرب اتفاق می افتاد !اون وقت عکس العمل سازمان بین الملل و کشورهای سفاک و استعمارگر غربی را به عینه می دیدید !