جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

پگاه شفتی: ما در دنیای هوشمندها زندگی می‌کنیم: ماشین‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند و خانه‌های هوشمند؛ پس تعجبی ندارد اگر قرار باشد ساعت‌های هوشمند هم به مچ‌ ببندیم.

دوچرخه

خیلی وقت است که طراحی و ساختِ ساعت‌های هوشمند، در دستور کار کمپانی‌های بزرگی همچون اپل و سامسونگ قرار گرفته و استقبال کسانی که غرق در دنیای آی-تی هستند هم از این ساعت‌ها کم نبوده است.

اما از لحظه‌ای که یکی از این ساعت‌های هوشمند را به دست می‌بندید با یک مشکل مواجه می‌شوید؛ چه‌طور می‌توان با آرامش در صفحه‌هایی به این کوچکی تایپ کرد، ای‌میل چک کرد یا موسیقی انتخاب کرد؟

به تازگی گروهی از محققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا،‌ یکی از معتبرترین دانشگا‌ه‌های دنیا، اپلیکیشن تازه‌ای ساخته است مخصوص میکرو نمایشگرهایِ این‌چنینی. نام این محصول نوپا زومبرد(Zoomboard) است که به کاربر اجازه می‌دهد با صفحه‌هایی به کوچکی یک سکه به راحتی کار کند.

دوچرخه

در زوم‌برد کاربر به راحتی قادر است با کیبوردی به کوچکی دو سانتی‌متر کارکند. شیوه‌ی کار با زوم‌برد هم به این صورت است که وقتی کاربر با انگشت ضربه‌ای به کیبورد می‌زند، تمام قسمتی که به آن ضربه خورده و هم‌چنین اطرافش بزرگ می‌شوند و جای بقیه قسمت‌ها را می‌گیرند. مثلاً اگر قرار باشد دست کاربر روی حرف «ب» قرار بگیرد حروف «ل» و «ی» هم که در دو طرف «ب» قرار دارند بزرگ می‌شوند. این سیستم به‌خصوص به‌درد کسانی می‌خورد که انگشتانی پهن  و بزرگ دارند.

حالا قرار است این برنامه بر روی ساعت‌های هوشمند و هم‌چنین همه دستگاه‌هایی که نمایشگرهایی مینیاتوری دارند، نصب شود. کریس هاریسون، برنامه‌نویس این پروژه می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم، این برنامه کاملاً کاربردی است. وقتی برای اولین بار آن را آزمایش می‌کنید، بلافاصله با آن احساس راحتی می‌کنید.»

دوچرخه

از هاریسون و دانشجویانش خواسته شد که این برنامه را بر روی یک آی‌پد نصب کنند و کارآیی آن را بسنجند. هاریسون و دانشجویانش توانستند در یک دقیقه حدود نه و نیم کلمه با یک کیبورد مینیاتوری تایپ کنند. این زمان به نسبت کیبوردهای معمولی بسیار زیاد بود، ولی برای یک کیبورد مینیاتوری اصلاً بد نبود.

کریس هاریسون درباره‌ی استفاده‌ی تجاری از این محصول می‌گوید: «ما فعلاً برنامه‌ای برای فروش این اپلیکیشن نداریم، به احتمال زیاد بعد از تکمیل شدن، آن را روی سایت می‌گذاریم تا کاربران بتوانند به‌طور رایگان دانلودش کنند.»

کد خبر 216758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز