یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

پگاه شفتی: اگر هنوز در خانه‌تان از آن گوشی‌های همراه قدیمی دارید، از همان‌ها که بعداً معروف شدند به گوشت‌کوب، یا کتلت... همین حالا به سراغش بروید و خوب گردگیری‌اش کنید.

روزى روزگارى، فناورى

ندیده‌ی شما در آینده می‌تواند آن را به قیمت گزافی حراج کند. می‌گویید نه؟ پس به این وسایل قدیمی که روزی یکی از مدرن‌ترین دستگاه‌های فناوری دنیا بوده‌اند خوب نگاه کنید و البته نگاهی هم به قیمت تخمینی هر یک ازآن‌ها بیندازید. حراجی فروش محصولات فناوری آنتیک که در آلمان برگزار شد، توانست به رکورد جدیدی در فروش محصولات فناوری گذشته برسد.

یکی از اولین ماشین حساب‌های دنیا، ساخته‌ی «پاسکال بلز» ریاضیدان فرانسوی(1642). این دستگاه حتی در روزگار خودش هم بسیار گران‌قیمت و باارزش بود.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 702

یکی از اولین اسباب بازی‌های مکانیکی. این اسباب بازی‌ها شعبده‌بازی و آکروبات‌بازی می‌کنند؛ مثلاً موسیقی پخش می‌کنند و...

 یکی از این عروسک‌ها که ساخته‌ی کارخانه «ویشی» است، به قیمت 55 هزار دلار فروخته شد. ویشی نام کارخانه‌ای فرانسوی است، که در قرن نوزدهم وسایل و اسباب‌بازی‌های مکانیکی خلاقانه‌ای طراحی می‌کرد.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 702

این رایانه‌ی اپل1 را «استیو وزنیاک» اولین همکار و شریک «استیو جابز» ساخته است. این رایانه به قیمت حدود 671 هزار دلار فروخته شد. این رایانه‌ی قدیمی که کاملاً سالم است و کار هم می‌کند، حدود200هزار دلار بیش‌تر از بالاترین پیش‌بینی این حراجی به فروش رفت. البته محصولات دیگری نیز از اپل در این حراجی برای فروش گذاشته شده بود. قیمت پایه‌ی آن‌ها از 20 هزار دلار شروع می‌شد.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 702

اولین دستگاه ضبط صدا با فناوری دیسک مغناطیسی، ساخته‌ی یک مهندس دانمارکی در سال 1900. این دستگاه با ضبط صدای «فرانتس یوزف» امپراتور اتریش، کارایی خود را ثابت کرد و الهام بخش هارد دیسک‌ها و کارت‌های مغناطیسی کنونی شد. قیمت تخمینی:  بین 20 تا 32 هزار دلار.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 702

اما بدون اختراع تلفن، رایانه برای عموم تا این حد جذاب نبود. این یکی از قدیمی‌ترین تلفن‌های مدرن، ساخته‌ی کارخانه اریکسون بوده که قیمتی بین 9 هزار تا 13 هزار دلار برای فروش آن تخمین زده شده است.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 702

کد خبر 218526
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز