همشهری آنلاین: مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز گذشته، جمعه دهم خردادماه با حضور مقامات کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد که دارای حاشیه‌های جالبی از جمله حضور باشکوه مردم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، پس از روزها انتظار سرانجام مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مراسم افتتاحیه وارد سی‌امین دوره خود شد، تا از روز شنبه، 11 خردادماه سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی قلب تپنده‌ای باشد برای جامعه قرآنی کشور و شمارش معکوس معرفی برگزیدگان، یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی جهان از همین آغازین روز مسابقات شروع شود.

مراسم افتتاحیه این مسابقات با تأخیری تقریباً نیم ساعته آغاز شد، تأخیری که با توجه به حجم مهمانان کشوری و لشکری چندان دور از انتظار نبود؛ البته در مراسم افتتاحیه تعداد سخنرانان، حجم برنامه‌ها و نحوه چینش اجرای برنامه‌ها مناسب بود و به نظر می‌رسید که رضایت خاطر حاضران در این مراسم تا حدود زیادی تأمین شده بود.

در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بجز تأخیر اولیه که عادی هم به نظر می‌رسید، نظم و ترتیب حرف اول و آخر را می‌زد و این نظم در همه برنامه‌ها به وضوح دیده می‌شد. همچنین با نگاهی به سالن بزرگ اجلاس سران کشورهای اسلامی، متوجه حضور تعداد زیادی از عکاسان و تصویربرداران شبکه‌های مختلف خبری می‌شدیم. این مراسم از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن به صورت زنده پخش شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره مهمانانی زیادی حضور داشتند که بجز حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه که خود به نوعی میزبان بود، می‌توان به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رحیم صفوی، مشاور عالی مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان قرآنی کشور اشاره کرد که در جایگاه مهمان حضور داشتند.

اما یکی از حاشیه‌های جالب مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم توسط یکی از حاضران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی رقم خورد، جایی که این شخص پیش از آغاز سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، با درخواست از حاضران در سالن برای نثار صلوات‌هایی، اعلام کرد که قرآنی را به رهبر معظم انقلاب هدیه خواهد کرد و در انتها نیز این قرآن را به رئیس دفتر مقام معظم رهبری به نمایندگی اهداء کرد.

از حاشیه‌های دیگر روز افتتاحیه می‌توان به حضور خوب مردم در این مراسم اشاره کرد، قبل از آغاز مراسم افتتاحیه گمانه‌زنی‌هایی در مورد عدم استقبال مردم به جهت پخش تلویزیونی مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری وجود داشت، اما حضور باشکوه مردم نشان داد که مهمترین مسئله برای آنها هنوز هم قرآن است و هر جا برنامه قرآنی باشد، اولویت اصلی با آن برنامه خواهد بود.

یکی از مشکلاتی که اهالی رسانه در ادوار گذشته و در مراسم افتتاحیه با آن مواجه بودند، بحث اینترنت بود که این مشکل در روز افتتاحیه سی‌امین دوره کاملاً برطرف شده بود و مسئولان برگزاری مسابقات رضایت اهالی رسانه را از این لحاظ تأمین کرده بودند.

اما در پایان، یادآوری یک نکته ضروری به نظر می‌رسد و آن هم ترک مراسم توسط عده‌ اندکی از حاضران در سالن برگزاری مراسم در میانه‌های برنامه بود که البته در بین آنها چند مسئول نیز دیده شد، بدون شک یکی از نشانه‌های احترام به جلسات قرآن کریم حضور تا آخرین لحظات در برنامه‌های قرآنی خواهد بود که امیدواریم این صحنه‌ها در روزهای آینده کمتر دیده شود.

کد خبر 216976
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز