همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن تشریح برنامه‌های سومین المپیاد قرآن و حدیث دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه از رقابت 200 دانشجو در این المپیاد خبر داد.

قرآن

حمیدرضا شفیعی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قم، گفت: سومین المپیاد قرآن و حدیث دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از شامگاه سه‌شنبه، 17 اردیبهشت‌ماه در قم آغاز شده و شامگاه پنج‌شنبه، 19 اردیبهشت‌ماه در همان شهر خاتمه خواهد یافت.

وی بیان کرد: مراسم افتتاحیه این المپیاد با حضور نزدیک به 200 نفر از شرکت‌کنندگان از دانشگاه‌های علوم و معارف قرآن سراسر کشور شامگاه سه‌شنبه، 17 اردیبهشت‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: در این مراسم حجج‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سخنرانی خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: در روز چهارشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8 صبح تا نماز مغرب و عشاء مسابقات بخش شفاهی گروه خواهران در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین روز پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح تا زمان نماز مغرب و عشاء نیز مسابقات بخش برادران در همان مکان مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار می‌شود و اختتامیه مسابقات نیز پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

ارائه گزارش توسط علی‌اصغر شعاعی، سرپرست مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف اسلامی گزارشی از روند برگزاری المپیاد ارائه کرده و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سخنرانی خواهد کرد.

شفیعی هم چنین زیارت مسجد مقدس جمکران را از برنامه‌های جنبی این المپیاد ذکر کرد و افزود: روز سه‌شنبه، 17 اردیبشهت‌ماه از ساعت 22 شرکت‌کنندگان در سومین المپیاد قرآن و حدیث دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، حرم مطهر حضرت معصومه(س) را غبارروبی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در بخش شفاهی المپیاد شاهد برگزاری مسابقات در رشته‌های حفظ پنج، ده، 20 و کل قرآن کریم، قرائت و ترتیل خواهیم بود که با حضور دانشجویان ممتاز تمامی دانشکده‌های کشور که راهی مرحله نهایی شده‌اند انجام می‌شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: رشته‌های کتبی نیز شامل احکام، تفسیر، سیره معصومین(ع)، آشنایی با قرآن، ترجمه و مفردات و همچنین مفاهیم قرآن است که روز 31 فروردین‌ماه به صورت همزمان در تمامی دانشکده‌های کشور برگزار خواهد شد و نفرات برتر در اختتامیه مرحله سراسری تجلیل خواهند شد.

شفیعی افزود: بخشی دیگر از المپیاد اختصاص به ارسال آثار در بخش‌های اذان، دعاخوانی، سخنرانی، مداحی و دکلمه دارد که پس از داوری، آثار برگزیده در مرحله نهایی تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: آقایان ستوده‌نیا، حنیفی، شهیدی‌پور، دهدشتی، کسمایی و علامی داوران بخش برادران و خانم‌ها ادیب‌نژاد، ایزدی، عزت‌پژوه، اسدی و افخمی نیز داوران بخش خواهران خواهند بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم و معارف قرآن در پایان یادآور شد: همزمان با برگزاری مسابقات یک جلسه بازآموزی را برای دانشجویان خواهیم داشت و نشست‌های معرفت‌افزایی برای برادران و خواهران به صورت جداگانه برگزار خواهد شد و در حاشیه المپیاد نیز شاهد برگزاری نشست مسئولان کانون‌های قرآن و عترت دانشکده‌های علوم قرآنی خواهیم بود.

کد خبر 213155
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز