همشهری آنلاین: مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی با اشاره به سطح بالای این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، عنوان کرد: 50 درصد بازدیدکنندگان از سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، دانش آموزان هستند.

محمد بنیادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در حال حاضر در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات شاهد آن هستیم که کیفیت برگزاری مسابقات از نظر انتخاب داوران، انتخاب آیات، سرویس‌دهی، پذیرایی، چیدمان، دکوراسیون و ... نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیدا کرده است.

بنیادی در ادامه عنوان کرد: هرچند که مسابقات قرآن مالزی از نظر فضاسازی و مشارکت دارای برند برتری بوده و سابقه بیش از 50 سال دارد اما کیفیت مسابقات قرآن مالزی و عربستان به هیچ وجه قابل قیاس با مسابقات قرآن ایران نیست و به بیان دیگر مسابقات قرآن ایران در مقایسه با مسابقات قرآن سایر کشورها بی‌نظیر است.

وی با تأکید بر اهمیت فضاسازی قرآنی در سطح جامعه، عنوان کرد: مسابقات قرآن حتی باید از مسابقات فوتبال و سایر مسابقات ورزشی و هنری نیز برتر گرفته شود و جمهوری اسلامی ایران باید مسابقات قرآن را در اولویت قرار دهد و چشم همه به دنبال این مسابقات باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی در ادامه با اشاره به استقبال خوب مردم از رقابت‌های سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، عنوان کرد: بیش از 50 درصد بازدیدکنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان هستند که به همراه خانواده های خود در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی حاضر شده و از برنامه های قرآنی در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر حضور دانش آموزان به همراه خانواده های خود در سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، به ادارات آموزش و پرورش منطقه 19 گانه شهر تهران نیز نامه زده ایم و از آنان خواسته ایم تا برنامه ریزی به منظور حضور دانش‌آموزان مقطع متوسطه در محل برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن را فراهم کنند و همچنین برنامه ریزی به منظور حضور دانش آموزان مدارس متوسطه همجوار سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی نیز فراهم شده است.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همزمانی مسابقات بین المللی قرآن کریم با امتحانات پایان ترم دانش آموزان، اظهار کرد: هرچند که این همزمانی موجب می شود تا دانش آموزان و خانواده های آنان تمایل کمتری برای حضور در مسابقات بین المللی قرآن داشته باشند اما دانش آموزان می توانند از این فرصت باقیمانده که با تعطیلات رسمی نیز همزمان شده است استفاده کرده و در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی حاضر شوند.

کد خبر 217505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز