همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی نوشت:‌ تیمی که در پنج بازی فقط دو گل زده است، در یک ماه آینده سه بازی در پیش دارد که با دیدار مقابل قطر شروع می‌شود.

تیم فوتبال ایران

تیم ملی ایران سه شنبه قرار است مهمان قطر باشد، بعد از آن در خانه به مصاف لبنان و می رود سپس راهی کره جنوبی خواهد شد.

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی در این باره گفته است:در این مرحله امکان صعود و حذف برای هر تیمی در گروه وجود دارد.

به نوشته رویترز، ۱۰ تیم آسیایی که شانس بیشتری برای صعود به جام جهانی دارند، وارد مرحله حساسی شده اند و باید در ۱۵ روز، ۱۲ مسابقه برگزار کنند.

در گروه نخست تیم ازبکستان پس از کسب سه برد متوالی با نتیجه یک بر صفر صدرنشین شده است اما هنوز هم معلوم نیست که می تواند برای اولین بار به جام جهانی برود یا نه.

این تیم باید روز ۱۱ ‍ژوئن (۲۱ خرداد) به کره جنوبی برود و بعد در روز ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) در خانه با قطر بازی کند.

در گروه نخست در حال حاضر ازبکستان ۱۱ امتیاز از شش مسابقه دارد، کره جنوبی با ۱۰ امتیاز از پنج بازی دوم است، ایران با هفت امتیاز از پنج بازی در مکان سوم قرار دارد، قطر بعد از شش بازی هفت امتیازی است و لبنان نیز با چهار امتیاز از شش بازی در پایین جدول قرار گرفته است.

بدین ترتیب کره جنوبی در صورت پیروزی خارج از خانه برابر لبنان در بازی سه شنبه، نفس راحتی قبل از بازی با ازبکستان و ایران خواهد کشید.

کره جنوبی به عنوان تیمی از آسیا که با هشت بار صعود، سابقه بیشترین حضور را در مسابقات جام جهانی دارد پس از شکست ناباورانه مقابل لبنان، مقابل قطر با گل دقیقه ۹۶ خود، پیروز از زمین بیرون آمد.

اما در گروه دوم ژاپن یکی از معدود تیم هایی است که با ارایه یک فوتبال هجومی در آستانه صعود به جام جهانی به عنوان اولین تیم آسیایی قرار گرفته است.

این تیم در حالی سه شنبه در گروه دوم با استرالیا بازی خواهد کرد که با شکست غیر منتظره در بازی قبلی خود مقابل اردن آنهم زمانی که فقط به یک تساوی نیاز داشت، شانس قطعی کردن صعودش را از دست داد.

قهرمان آسیا سپس در یک بازی دوستانه از بلغارستان هم شکست خورد تا برای تکرار دیدار فینال جام ملت های ۲۰۱۱ آسیا برابر استرالیا، شرایط روحی خوبی نداشته باشد.

ماکوتو هاسبه کاپیتان تیم ژاپن که در آن بازی گل شکست تیمش را وارد دروازه خودی کرد، در این باره گفته است: نباید اتفاق بازی با اردن دوباره تکرار شود. باید با حس خوبی به مصاف استرالیا برویم.

سامورایی های آبی حتی در صورت شکست در بازی با استرالیا هم می توانند صعود کنند البته اگر عراق در بازی با عمان پیروز نشود.
با این حال وضعیت استرالیا حریف ژاپن تعریفی ندارد. این تیم با گل های کمی که تا کنون زده، امتیاز خوبی ندارد و به همین دلیل شانس صعود خود از گروه دوم را به سه تیم غرب آسیا داده است.

در این گروه ژاپن با ۱۳ امتیاز از شش بازی صدرنشین است، اردن با هفت امتیاز از شش بازی در مکان دوم قرار دارد، استرالیا با شش امتیاز از پنج بازی سوم است، عمان با شش امتیاز از شش بازی جایگاه چهارم را به خود اختصاص دارد و تیم پنجم عراق است که از پنج بازی پنج امتیاز کسب کرده است.

هولگر اوسیک سرمربی درباره بازی با ژاپن گفته که وضعیت خطرناکی است.

استرالیا بعد از دیدار با ژاپن باید روزهای ۱۱ و ۱۸ ژوئن (۲۱ و ۲۸ خرداد) به ترتیب میزبان تیم های اردن و عراق باشد.

عراق قهرمان آسیا در سال ۲۰۰۷ هم با مربیگری ولادیمیر پتروویچ صربستانی باید روز ۱۱ ‍‍ژوئن (۲۱ خرداد) در خانه به مصاف ژاپن برود.
اردن هم روز ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) کارش را در خانه با عمان به اتمام می رساند.

پس از پایان مسابقات این مرحله چهار سهمیه به جام جهانی بین ۱۰ تیم آسیایی تقسیم می شود.

تیم های سوم دو گروه نیز باید دو مسابقه رفت و برگشت پلی آف را مقابل هم برگزار کنند و سپس برنده به مصاف تیم پنجم آمریکای جنوبی برود.

منبع: ایرنا

کد خبر 217110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز