همشهری آنلاین: امروز حرم امام(ره) پذیرای مردمی بود که به مکتب امام عشق می ورزند و آمده بودند، از امام خود نیرو بگیرند تا در برابر مشکلات و فشارهای دشمن رهبر خود را تنها نگذارند؛ مردم در بیست و چهارمین سالگرد رحلت امام(ره) مشق حماسه کردند تا در 24 خرداد حماسه سیاسی آنها مهمترین خبر دنیا باشد.

گویی همین دیروز بود، خردادی که برای مردم ایران سراسر درد و آه و دعا بود؛ دعا برای سلامتی امامی که ملت خود را به سلاح ایمان، سلاح امید، سلاح توانمندی، سلاح بصیرت و هزاران سلاح دیگر مجهز کرد؛ امامی که برای ملت خود میراثی به جای نهاد تا برای همیشه تاریخ نسل در نسل فرزندان این ملت بتوانند در برابر دشمنان از هویت خود دفاع کنند.

اما تقدیر این بود که امام با دلی آرام و قلبی مطمئن از میان ملت به سوی جایگاه عرشی خود مهاجرت کند و نه تنها ملت ایران بلکه بسیاری از ‌ملت‌ها را در سوگ خود فرو ببرد، امامی که برای همیشه تاریخ به عنوان سمبل مبارزه با ابرقدرت‌ها جاودانه خواهد بود و شعاع نور او هر روز نسبت به روز قبل گسترش بیشتری می‌یابد.

امامی که چهره‌اش آرامش و اطمینان وصف‌ناپذیری در سخت‌ترین روزهای جنگ تحمیلی به مردم می‌داد، مردم در سختی‌ها به امام (ره)خود نگاه می‌کردند و حتی چهره ایشان نیز آرامش را به مردم باز می‌گرداند، وقتی می‌گفت حصر آبادان باید شکسته شود، نمی‌دانم چه نیرویی در وجود رزمندگان جمع می‌شد، تا حرف امام زمین نماند، سخنان امام همچون اکسیر بر دل‌ها و عزم و اراده‌ها تاثیر می‌گذاشت، این چه سری است که مردی در جماران این گونه بر دل‌ها و قلب‌های یک ملت حکومت کند و ابرقدرت‌هایی مجهز به انواع سلاح‌ها در حین حکومت و پس از مرگ مورد نفرت ملت‌های خود قرار بگیرند، شاید یکی از هزاران علت دشمنی آنها با امام نیز این حس حسادت بود.

خمینی نامی برای همیشه تاریخ است و گواه این کلام را امروز در ایران اسلامی و حرم مطهر ایشان مشاهده کردیم، حرم مملو از جمعیتی است که خود را از اراداتمندان امام می‌دانند و هر کدام تلاش می‌کنند بیشتر از دیگران خود را به امام نزدیک کنند، کودکان دیروز امروز جوانانی هستند که تنها نامی از امام شنیده بودند اما امروز خود را سربازان امام و رهبر معظم انقلاب می‌دانند و جوانان دیروز که با فرمان امام جنگ را اداره کردند امروز گرد پیری بر صورتشان نشسته و به یاد آن روزهای پرعظمت خاطرات خود را در کنار حرم امام مرور می‌کنند.

امسال بیست و چهارمین سالروز رحلت پیر خمین است و حرم امام یکبار دیگر میزبان ملتی نستوه و استوار است، امروز نیز مانند این سال‌های گذشته مسئولان برای برگزاری مراسم سنگ تمام گذاشتند، اما مهم‌تر مردمی است که برای سالگرد امام خود آمده بودند، از شب گذشته بسیاری از آنها در اطراف حرم حضور داشتند و برای امام خود قرآن خواندند و امروز همه آماده بودند تا یکبار دیگر خصایص امام را از زبان امامی دیگر بشنوند، خصایصی که وقتی از زبان امام خامنه‌ای گفته می‌شود، آنچنان بر دل‌ها می‌نشیند که گویی اکنون امام زنده است و خود به روشنی این خصایص را مشاهده می‌کنی.

مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌ها در کنار امام بودند و چه کسی می‌تواند اکنون ادعا کند که از رهبری به امام نزدیک‌تر بوده است و بهتر از ایشان امام را می‌شناسد، اگر چنین بود باید این مردم خصایص امام را از زبان فردی دیگر امروز باید جست‌و‌جو می‌کردند.

این ملت به گواه امام بهتر از مردم عصر رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) هستند و چه دلیلی بهتر از این که امروز پس از بیش از دو دهه از رحلت امام این ملت به مکتب سیاسی امام آشنا هستند و طراوت آن را حفظ کرده‌اند، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بدون شک از خواسته‌های امام نیز بوده است و هفته آینده این ملت حماسه سیاسی و مردم‌سالاری دینی را به جهانیان دوباره نشان خواهند داد.

در این پیچ تاریخی ایران نیازمند چنین ملتی است تا جمهوری اسلامی بتواند عظمت اسلام را یک بار دیگر به جهانیان نشان دهد و مطمئنا این عظمت با افول لیبرال دموکراسی همراه خواهد بود، مراسم سالگرد امام تنها یک مراسم معنوی و تجدید میثاق نیست، در این مراسم همه ارزشهای یک ملت در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشته می شود و جهانیان به مقدار درک خود به عظمت این ملت پی خواهند برد.

امروز حرم امام(ره) پذیرای مردمی بود که به مکتب امام عشق می‌ورزند و آمده بودند، از امام خود نیرو بگیرند تا در برابر مشکلات و فشارهای دشمن رهبر خود را تنها نگذارند، مردم در بیست و چهارمین سالگرد رحلت امام(ره) مشق حماسه کردند تا در 24 خرداد حماسه سیاسی آنها مهم‌ترین خبر دنیا باشد.

مردم به صورت شایسته در جای جای ایران اسلامی، برخی کشورهای جهان و حرم امام(ره) از امام خود تجلیل کردند، امام خمینی(ره) مظهر آبروی ملت ایران در جهان است و در قلب همه آزادگان جهان جای دارد.

در این مراسم بزرگ، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: امام «ما می‌توانیم» را به مردم ایران تعلیم داد، اما قبل از آن این شعار را در شخصیت خود به معرض بروز و ظهور رساند و در وجود خود زنده کرد، دشمنان صد سال به ملت ایران تلقین کرده بودند که شما نمی‌ توانید، یکی از ابزارهای مؤثر دشمنان برای تسلط بر ملت‌ها همین تلقین نمی‌توانید است، امام مطلب را برگرداند و ابزار تسلط ابرقدرت‌ها را از دست آنها گرفت.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سید‌حسن خمینی در سخنانی با بیان اینکه امید به خدا در تمام پیام‌ها و سخنان امام (ره) موج می‌زند، گفت: در تمام فراز و فرود‌ها آنچه که امام(ره) را در نفس خود مطمئن می‌کند امید به فردا و خداست. درس امام (ره) به ما در طول زندگی که باید همیشه آن را فرا بگیریم و به آن اتکا کنیم، امید به خداست.

کد خبر 217359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز