همشهری آنلاین: آمریکا به شدت اقدام ارتش سوریه در آزادی سازی شهر مرزی القصیر را که پایگاهی مهم برای شبه نظامیان مسلح تحت حمایت کشورهای خارجی به شمار می‌آمد، محکوم کرده است.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه (۱۵ خرداد) با انتشار بیانیه ای مدعی شد: «امریکا به شدیدترین حال ممکن تجاوز رژیم بشار اسد به القصیر را که در آن شمار زیادی از غیر نظامیان کشته شدند و مشکلات بشری زیادی به دنبال داشت، محکوم می‌کند.»

خشم آشکار امریکا از موفقیت نیروهای سوریه در بیرون راندن شبه نظامیان تحت حمایت کشورهای خارجی که در دو سال اخیر اقدامات تروریستی زیادی در این کشور انجام داده‌اند، در حالی صورت می‌گیرد که گزارش های منتشره حاکی از آن است که امریکا قصد دارد به شبه نظامیان مخالف دولت دمشق به منظور سرنگونی دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، به صورت مستقیم کمک های نظامی ارسال کند.

مقامات کاخ سفید همچنین خواستار دسترسی امن به منظور تخلیه شبه نظامیان مجروح و تامین کمک های دارویی برای آنان شده‌اند که این درخواست واکنشی از سوی مقامات سوریه به دنبال نداشته است.

واشنگتن همچنین از جنبش اسلامی مقاومت لبنان، حزب الله به خاطر نقش حمایت گرایانه از ارتش سوریه در پیروزی برابر شبه نظامیان انتقاد کرده است. گفتنی است که شبه نظامیان مسلح از سوی رژیم های تحت حمایت امریکا در منطقه از جمله کشورهای اردن، ترکیه، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و حتی رژیم اسرائیل تامین تسلیحاتی و مالی می‌شوند.

این در حالی است که حزب الله پیروزی نظامی اخیر در القصیر را ضربه ای بزرگ به مثلث امریکا، اسرائیل و تکفیری ها در سوریه خوانده است. حزب الله تاکید دارد که این مثلث تلاش دارد تا تنها کشور عربی در منطقه را از جنبش مقاومت فلسطین‌یان علیه اشغالگری رژیم اسرائیل حمایت می‌کند، سرنگون کند.

تکفیری ها مسلمانان رادیکال هستند که ارتباط نزدیکی با وهابیت که از سوی سعودی ها تشکیل شده، دارند و آنها آشکارا در تلاش برای کشتن و یا ساکت کردن هر مسلمانی که با دیدگاه و رویه رادیکال آنها مخالفت می‌کنند، هستند.

بیشتر تکفیری ها خود را در سایه شبکه تروریستی القاعده می‌دانند و گفته می‌شود که آنان جنایات بی شماری در سوریه علیه غیر نظامیان و همچنین نیروهای دولتی این کشور مرتکب شده‌اند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان بار دیگر تاکید کرده است که آنهایی که خواستار سقوط دولت سوریه هستند، کاملا در اشتباه به سر می‌برند.

بعلاوه ارتش سوریه روز چهارشنبه و پس از چند هفته درگیری شدید که به پیروزی در نبرد القصیر منجر شد، وعده داد که به طور کامل مابقی شبه نظامیان تحت حمایت کشورهای غربی را در سراسر این کشور پاکسازی خواهد کرد. گفتنی است در درگیری های اخیر در سوریه صدها تن از شبه نظامیان کشته و شمار زیادی نیز بازداشت شده‌اند.

کد خبر 217595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز