همشهری آنلاین: هم زمان با تشدید جنگ غرب علیه آزادی بیان، شرکت خدمات ماهواره‌ای «اینتل ست» از تصمیم خود برای قطع برنامه‌های شبکه‌های ایرانی از هفته آینده خبر داده است.

شرکت خدمات ماهواره‌ای «اینتل ست» مستقر در لوگزامبورگ با ارسال نامه‌ای به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اعمال تحریم‌های غیرقانونی امریکا علیه رئیس این سازمان را دلیل این تصمیم خود عنوان کرده است.

شبکه خبری انگلیسی زبان ۲۴ ساعته پرس تی وی و شبکه انگلیسی زبان هیسپان تی وی از جمله شبکه‌هایی هستند که پخش برنامه‌های آن‌ها از اول جولای قطع می‌شود.

پرس تی‌ وی و دیگر شبکه‌های ایرانی از ژانویه سال ۲۰۱۲ میلادی مورد هجمه‌ی بی‌سابقه‌ی دولت‌های اروپایی و شرکت‌های ماهواره‌ای قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های اروپایی می‌گویند این اقدامشان در راستای تحریم‌های ضد ایرانی بوده است. با این وجود، مایکل مان، سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پرس تی‌ وی گفته است که رسانه‌های مشمول این تحریم‌ها نمی‌شود.

در همین حال،شرکت ماهواره‌ای اسرائیلی - فرانسوی یوتل ست با ارسال نامه‌هایی به چندین شرکت ماهواره ای از آن‌ها خواسته است تا همکاری با شبکه‌های ایرانی را متوقف کنند.

لابی اسرائیل در امریکا نیز آشکارا از تلاش‌های اروپایی برای قطع برنامه‌های شبکه‌های ایرانی حمایت کرده است.

پرس تی وی می‌گوید،حمله به رسانه‌های ایرانی نقض آشکار ماده ۱۹« اعلامیه جهانی حقوق بشر» است که بر حق آزادی رسانه‌ها تاکید دارد.

کد خبر 220566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز