ادراک حسی به‌عنوان اطلاع یا درک اشیا از راه بینایی، شنوایی، لامسه و بویایی از جمله دلمشغولی‌های فیلسوفان از روزگاران دور تا به امروز محسوب می‌شود.

مسائل و نظریه‌های ادراک حسی در فلسفه معاصر

 مسئله واقع‌نمایی ادراک حسی‌ای که انسان به واسطه اعتماد و دسترسی مستقیم به یافته‌های حسی‌اش به آن اعتقاد دارد از یک سو و از سوی دیگر موارد خطا و توهم حسی‌ای که هر کس در روزمره می‌تواند دچار شود مسئله دیروز و امروز انسان نبوده و نیست. به این ترتیب تاریخ پر فراز و نشیب تأمل متفکران پیرامون این مسئله گواهی است بر اهمیت موضوع. کتاب «مسائل و نظریه‌های ادراک حسی در فلسفه معاصر» که توسط یاسر پوراسماعیل گزینش و ترجمه شده است مجموعه‌ای است از آخرین مقالاتی که دیدگاه‌های مربوط به هریک از موضوعات مطرح شده در این حوزه فکری را مورد توجه قرار داده است.

مقالات ترجمه شده در این کتاب با عناوین مسئله ادراک حسی (تیم کرین)، داده‌های حسی(مایکل هویمر)، نظریه انفصالی درباره ادراک حسی (مثیوسوتریو)، مسائل معرفت‌شناختی ادراک حسی (لارنس بنجور)، معرفت شناسی ادراک حسی (دنیل او برایان) و محتواهای ادراک حسی (سوزانا سیگل) حوزه‌های مهم بحث ادراک حسی در فلسفه معاصر را در بر می‌گیرد که مترجم کتاب از منابع مختلفی در چینشی مناسب گزیده و ترجمه کرده است. این کتاب را انتشارات حکمت در 333صفحه منتشر و روانه بازار کرده است.

کد خبر 222654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز