جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: مرد عراقی که پس از قتل یک کارگر ایرانی به کشورش گریخته و به عنوان محافظ به استخدام یک ثروتمند انگلیسی درآمده بود، پس از 6 سال هنگام خرید کفش در بازار تهران دستگیر شد.

نیمه شب یازده مهر80  ماموران کلانتری 113 بازار در جریان وقوع یک جنایت  در کارگاهی در کوچه ناظری در بازار تهران قرار گرفتند. با حضور تیمی از کارآگاهان جنایی تهران و بازپرس کشیک قتل در محل حادثه آنها با پیکر خونین مرد جوانی روبه رو شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

در بازجویی از شاهدان حادثه مشخص شد مقتول  در جریان یک درگیری با مرد 30 ساله ای به نام سرور معروف به جوانمرد به قتل رسیده است. با این اطلاعات ماموران دستگیری عامل جنایت را در دستور کار خود قرار دادند.

دستگیری بعد از 6 سال

در حالی که ردیابی‌های کارآگاهان جنایی تهران برای دستگیری این مرد به سلیمانیه عراق رسیده بود و ماموران فاصله زیادی تا دستگیری وی  نداشتند،به دلیل وضعیت نامناسب کشور عراق موفق به دستگیری وی نشدند.

با گذشت 6 سال از جنایت، عصر سه شنبه گذشته کارآگاهان جنایی تهران از طریق مخبرین خود دریافتند عامل جنایت به تهران بازگشته است و در اطراف بازار تهران پرسه می‌زند.

به این ترتیب ماموران گشت پلیس و کلانتری 113 بازار دستگیری این مرد را در دستور کار قرار داده و سرور را شامگاه چهارشنبه 26 اردیبهشت در حالی که قصد خرید یک کفش کتانی داشت در بازار تهران دستگیر کردند.

مرد عراقی پس از دستگیری در بازجویی‌های اولیه خود را نادر معرفی کرد و مدعی شد که از جنایت اطلاعی ندارد، اما در جریان بازجویی‌ها در اداره 10 آگاهی تهران به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.این مرد در اظهاراتش درتشریح شب حادثه گفت:

آن شب در دفاع از مرد جوانی که میهمان من بود  با مقتول درگیر شدم و در هنگام درگیری با چاقو ضربات متعددی به قفسه سینه اش وارد کردم و از محل گریختم و بلافاصله نیز به عراق رفتم و در آنجا مخفی شدم. بر پایه این گزارش با دستور بازپرس کشیک دادسرای شهرری متهم برای تکمیل تحقیقات در بازداشت بسر می برد.

گفتگو با محافظ قاتل

  • بعد از وقوع جنایت چه کردی؟

همان شب به عراق فرار کردم ، در آنجا با یک شناسنامه جعلی به طور مخفیانه زندگی می‌کردم.

  • درآمدت از کجا تامین می‌شد؟

بعد از بازگشت به عراق  به خاطر آنکه هیکل ورزیده‌ای داشتم ،محافظ مدیر یک شرکت انگلیسی شدم و از این راه مخارجم را تامین می‌کردم.

  • فکر می کردی بعد از 6 سال دستگیر شوی؟

نه، فکر می‌کردم چون تمام شاهدان حادثه به کردستان عراق بازگشته اند، بنابراین ماجرا فاش نمی‌شود.

  • چرا به ایران بازگشتی؟

به خاطر اینکه قصد انتقال یک محموله قاچاق لوازم آرایشی را داشتم.

  • سابقه دار هستی؟

بله، 5 روز قبل از حادثه از زندان آزاد شده بودم.

  • جرمت چه بود؟

معاونت در قتل.

کد خبر 22348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز