یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: 5 مرد و زن که متهمند در توطئه‌ای مرگبار دست به قتل مردی در شهرک شهید محلاتی زده‌اند به قصاص و حبس محکوم شدند.

این حکم از سوی قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران در حالی صادر شد که 4 تن از متهمان در جلسه محاکمه مدعی شدند دستور این جنایت را متهم ردیف پنجم صادر کرده بود.

قاضی نورالله عزیز محمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران روز گذشته با بیان این مطلب گفت: بر اساس این حکم که پس از شور با 4 قاضی مستشار دادگاه (رحیمی، افتخاری، عبداللهی و باقری) صادر شده است، متهم ردیف اول که در آخرین دفاعیات خود مدعی شده بود ضربات مرگبار را به تنهایی بر پیکر مقتول وارد کرده است به اتهام قتل عمد به قصاص و به اتهام آتش زدن خانه مقتول به تحمل 2 سال حبس محکوم شد.

قصاص برای جنایت آتشین

وی ادامه داد: متهم ردیف دوم که در این جنایت، همراه قاتل اصلی بوده است به اتهام معاونت در قتل به 18 ماه حبس محکوم شد و 2 زنی که در خانه مقتول را بر روی قاتل باز کرده و مقدمات این جنایت را فراهم کرده بودند به اتهام معاونت در قتل به 18 ماه حبس و به اتهام معاونت در آتش زدن خانه مقتول به 2 سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

قاضی عزیز‌محمدی خاطر نشان کرد: همسر مقتول نیز در این پرونده به اتهام معاونت در قتل به تحمل 15 سال حبس محکوم شد.

دستور برای قتل

جلسه محاکمه عاملان جنایت در حالی برگزار شد که متهمان ردیف اول تا چهارم مدعی شدند دستور این جنایت را همسر مقتول(متهم ردیف پنجم) صادر کرده و با این ادعا که کشتن مقتول باعث رضایت خدا می‌شود آنها را ترغیب به این جنایت کرده بود.

اما همسر مقتول در دفاع از خود تمامی اظهارات متهمان را تکذیب کرد و گفت  از ماجرای طراحی نقشه قتل شوهرش بی‌خبر بوده است وآنهادروغ می گویند.

کد خبر 22519

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز