شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: عاملان جنایت شهرک شهید محلاتی وقتی پای میز محاکمه قرار گرفتند ادعا کردند برای این جنایت از همسر مقتول دستور گرفته بودند.

شامگاه 23 تیرماه 84، با گزارش انفجار و زبانه کشیدن شعله‌های آتش در خانه‌ای در شهرک شهید محلاتی، عملیات اطفای حریق آغاز شد، اما وقتی آتش نشانان پس از مهار آتش برای بررسی‌ علت حریق قدم به خانه گذاشتند، در اتاق خواب با جسد نیمه سوخته مرد50 ساله‌ای مواجه شدند.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد 24 ساعت پیش از آتش سوزی بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده، ماموران برای گشودن راز جنایت به بازجویی از اعضای خانواده مقتول دست زدند.

در این تحقیقات مأموران به سرنخ‌هایی از حضور2 زن که مدعی بودند با دستور همسر مقتول،نقشه از بین بردن مرد 50 ساله را طراحی و با اجیر کردن 2 پسر جوان آن را عملی کرده‌اند، رسیدند.

به این ترتیب به دستور بازپرس پرونده، این 2 پسر جوان و همسر مقتول بازداشت شده و در بازجویی‌ها به جنایت اعتراف کردند. با اعتراف یکی از مردان جوان به وارد آوردن ضربات مرگبار بر پیکر مقتول، برای او به اتهام مشارکت در قتل و برای 4 متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

روز گذشته جلسه محاکمه متهمان که 5 مرد و زن بودند در حضور قاضی عزیزمحمدی و 4 مستشار دادگاه برگزار شد پس از آن متهم ردیف اول پرونده در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: خواهر کوچکم دوستی داشت که از مریدان همسر مقتول بود، او تاثیر زیادی روی خواهرم گذاشته بود، به همین خاطر خانواده‌ام احترام زیادی برای وی قائل بودند. یک روز که در مغازه مشغول کار بودم دوست خواهرم با من تماس گرفت و مرا به جلسه‌ای خصوصی دعوت کرد.

وقتی به آنجا رفتم، او و زن دیگری به من گفتند به دستور همسر مقتول می‌خواهند مردی را که دشمن خداست گوشمالی دهند. برای همین با بیان اینکه در صورت انجام این کار پاداش اخروی زیادی نصیبم می‌شود ، از من خواستند این کار را انجام دهم.

متهم ادامه داد: نمی‌‌دانم چطور شد که مجذوب حرف‌های آنها شدم و وقتی به خودم آمدم که طبق نقشه‌ای از پیش تعیین شده همراه دوستم به نام کاظم به جلوی خانه مقتول رفتیم و با کمک دوست خواهرم و زن دیگری پس از ورود به اتاق مقتول، او را با ضربات چاقو به قتل رساندم.

24 ساعت پس از این ماجرا دوست خواهرم باردیگر با من تماس گرفت و مدعی شد، دستور رسیده خانه را آتش بزنم. من هم این کار را انجام دادم اما در حالی که بر اثر آتش‌سوزی مصدوم شده بودم ماموران مرا دستگیر کردند.

پس از اظهارات متهم ردیف اول، کاظم  به عنوان متهم ردیف دوم در جایگاه قرار گرفت و ادعا کرد که در این جنایت تنها نظاره‌گر بوده و وقتی همراه متهم اصلی پرونده به خانه مقتول می‌رفته نمی‌دانسته که وی چه نقشه‌ای در سر دارد.

سپس متهم ردیف سوم و چهارم نیز با حضور در جایگاه ادعا کردند همسر مقتول با این ادعا که ارتباطات خاصی دارد آنها را فریب داده و به آنها گفته است که دستور قتل از سوی افراد خاصی صادر شده است.

در پایان این جلسه، همسر مقتول به عنوان متهم ردیف پنجم در جایگاه قرار گرفت و پس از دفاعیات او ختم جلسه محاکمه اعلام و قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.

اشد مجازات برای چهار متهم

پس از بیان کیفرخواست توسط قاضی صفر خاکی به عنوان نماینده دادستان، والدین مقتول در جایگاه قرار گرفته و برای هر 5 متهم تقاضای اشد مجازات کردند، اما فرزندان مقتول با بیان اینکه مادرشان( متهم ردیف پنجم) در این جنایت بی‌گناه است، برای 4 متهم دیگر تقاضای اشد مجازات کردند.

کد خبر 22426

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز