همشهری آنلاین: درحالی که کمتر از ۵۰ روز تا برگزاری انتخابات پارلمانی اتریش زمان باقی است جدیدترین نظر سنجی ها نشان می دهد که ورنر فایمن صدر اعظم اتریش و حزب سوسیال دموکرات که او رهبری آن را برعهده دارد، با فاصله زیاد از احزاب دیگر همچنان در صدر قرار دارد.

صدراعظم اتریش همچنان در صدر

 

به گزارش ایرنا، قرار است انتخابات پارلمانی اتریش ۲۹ سپتامبر (هفتم مهرماه) برگزار شود.

طبق نظر سنجی های جدید ورنر فایمن صدر اعظم اتریش که رهبری حزب سوسیال دموکرات را برعهده دارد با کسب نظر موافق ۳۵ درصد اتریشی ها با فاصله زیادی از رهبران احزاب دیگر، در صدر قرار دارد.

بر اساس این نظر سنجی ها ، بیشتر اتریشی ها تمایل دارند که فایمن، صدراعظم این کشور باقی بماند.

اتفاق جدید در نظر سنجی ها این است که میشائیل اشپیندلاگر معاون صدر اعظم و وزیر خارجه اتریش که رهبری حزب مردم را برعهده دارد، محبوبیتش یک پله سقوط کرده و بعد از رهبر حزب سبزها قرار گرفته است.

طبق این نظر سنجی ها ، خانم اوا گلاویشنیگ که رهبری سبزهای اتریش را برعهده دارد توانسته نظر موافق ۲۱ درصد اتریشی ها را بدست آورد این درحالی است که اشپیندلاگر با جلب نظر ۲۰ درصد اتریشی ها بعد از رهبر حزب سبزها قرار گرفته است.

طبق نظر سنجی های جدید ، کریستین اشتراخه رهبر حزب آزادی با کسب آرای موافق ۱۷ درصد اتریشی ها در جایگاه چهارم و فرانک اشتروناخ که رهبری حزبی به نام خودش یعنی تیم اشتروناخ را برعهده دارد، با کسب نظر ۸ درصد اتریشی ها در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

گفتنی است هم اکنون دو حزب سوسیال دموکرات و مردم ، دولت ائتلافی اتریش را تشکیل می دهند.

نظام سیاسی اتریش پارلمانی است بنابراین احزابی که کرسی های بیشتری را در انتخابات پارلمانی این کشور از آن خود کنند ، اعضای کابینه را می چینند.

کد خبر 226549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز