جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرات «جمعه خشم» طرفداران اخوان المسلمین مصر در شهرهای این کشور، با مقابله نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی به خاک و خون کشیده شد.

جمعه خشم مصری ها خونین شد

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ شبکه تلویزیونی المیادین از کشته شدن هشت تن از طرفداران اخوان المسلمین در درگیری با نیروهای ارتش در منطقه دمیاط خبر داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم اعلام کرد براثر تیراندازی نیروهای امنیتی مصر به تظاهرکنندگان در شهر العریش در شمال شبه جزیره سینا ،پنج نفر کشته شدند.

این شبکه گزارش داد، براثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان در اطراف میدان رامسس قاهره،یکی از تظاهرکنندگان کشته وچند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی القدس هم گزارش داد، در تیراندازی نیروهای امنیتی مصر به سوی شرکت کنندگان در تظاهرات از مسجد الاستقامه نزدیک میدان النهضه قاهره یک نفر کشته و چند نفر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، زره پوش های ارتش مصر با استقرار در شهرهای بنی سویف، المنیا و الفیوم این کشور، خیابان های اصلی را بستند.

پایگاه رسمی اینترنتی اخوان المسلمین مصر از «تظاهرات میلیونی خشم» در قاهره و استان های دیگر این کشور برای سرنگون کردن کودتای خونین خبر داد.

این پایگاه افزود : « مقامات کودتای خونین تروریستی جلوی پخش شبکه پخش مستقیم الجزیره را از مصر گرفتند.»

این پایگاه اینترنتی ادامه داد :« وزارت کشور کودتا به سوی تظاهرکنندگان در میدان رمسیس از ناحیه کلانتری ازبکیه تیراندازی می کند.

بنابر اعلام پایگاه رسمی اینترنتی اخوانی ها ارتش مصر با بالگردهای آپاچی مسجد صالحین در قاهره را گلوله باران کرد.

شبکه تلویزیونی المصریه نیز گزارش داد: بالگردهای ارتش مصر بر فراز قاهره به پرواز درآمدند.

بالگردهای ارتش مصر بر فراز میدان رامسیس محل اصلی برگزاری تظاهرات امروز جماعت اخوان المسلمین گشت زنی کردند.

شرکت متروی قاهره هم از تعطیلی ایستگاه سادات در میدان التحریر خبر داد.

شبکه تلویزیونی سوریه نیز از انفجار خط آهن میان مناطق مطروح- قاهره - اسکندریه مصر خبر داد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نشست هفته آینده وزیران خارجه اتحادیه اروپا را برای بررسی اوضاع مصر خواستار شدند.

کد خبر 227213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز