گروه حوادث: طراح سرقت ۲۳هزار دلاری از صرافی، کلاهبرداری هزارچهره بود که با شگردهای مختلف دست به فریب طعمه‌هایش می‌زد.

متهم

این مرد علاوه بر سرقت دلارها از 3دختر به بهانه ازدواج یا آزاد کردن زندانی کلاهبرداری کرده بود. مدتی قبل مردی با یک صرافی در پایتخت تماس گرفت و درخواست 23هزار دلار، معادل 70میلیون تومان کرد. وی آدرس خود را در اختیار مدیر صرافی قرار داد و از او خواست که دلارها را با پیک برایش بفرستد و پول را تحویل بگیرد. مدیر صرافی دلارها را در اختیار پیک موتوری قرار داد غافل از اینکه مرد تماس گیرنده یک کلاهبردار حرفه‌ای است و نقشه‌ای شوم در سر دارد. وقتی پیک موتوری به آدرس مورد نظر رسید و زنگ آپارتمان را به صدا در آورد مرد خریدار او را به داخل خانه‌اش دعوت کرد.

موتورسوار نیز وارد شد و دلارها را تحویل خریدار داد. مرد خریدار در حال شمردن 70میلیون پولی بود که قرار بود در اختیار پیک موتوری قرار دهد اما در یک لحظه دلارها را برداشت و در چشم بر هم زدنی خودش را به خارج از آپارتمان رساند و با بستن در و قفل کردن آن پا به فرار گذاشت. به‌دنبال این حادثه مرد موتور سوار که شوکه شده بود با موبایلش به مدیر صرافی زنگ زد و ماجرا را تعریف کرد. به این ترتیب مأموران پلیس در جریان حادثه قرار گرفتند و پس از خارج کردن پیک موتوری از داخل آپارتمان، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

کارآگاهان در نخستین قدم به آپارتمان مورد نظر رفتند و متوجه شدند که آنجا تخلیه بوده و کلیدش نزد بنگاه دار است. مأموران در ادامه به تحقیق از صاحب بنگاه پرداختند. وی گفت: کلید آپارتمان در اختیارم بود تا آنجا را اجاره دهم. چند وقت پیش مردی به بنگاه آمد و بعد از دیدن خانه آن را پسندید. بعد از نوشتن اجاره نامه، مبلغی را به‌عنوان پول پیش پرداخت کرد و قرار شد به‌زودی اثاث‌کشی کند. وی ادامه داد: روز گذشته همان مرد مجددا به بنگاه من آمد و برای یک ساعت کلید را امانت گرفت تا آپارتمان را به هم‌اتاقی‌اش نشان دهد. من اصلا نمی‌دانستم او نقشه‌ای شوم در سر دارد، برای همین از همه جا بی‌خبر کلید را در اختیارش قرار دادم.

دستگیری سارق

با این اطلاعات، کارآگاهان تجسس‌های خود را ادامه دادند و در ردیابی‌های پلیسی سارق دلارها را شناسایی کردند. این مرد که وحید نام دارد دستگیر شد و همزمان با دستگیری او راز دیگر کلاهبرداری‌های وی نیز فاش شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که 3دختر چندی قبل نزد پلیس رفته و از وحید به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده بودند.

مهندس قلابی

با شناسایی شاکیان، آنها به اداره آگاهی دعوت شدند. نخستین شاکی که چندی قبل در یک میهمانی با وحید آشنا شده بود در توضیح ماجرا به مأموران گفت: وقتی با وحید آشنا شدم و به او گفتم پدرم جواهر فروش است، خودش را مهندس معرفی کرد و مدعی شد که خانه‌اش در یکی از خیابان‌های شمال پایتخت است. وی از من خواستگاری کرد و گفت که به‌زودی خانواده‌اش از اروپا برمی‌گردند و ما در آن زمان نامزدی‌مان را جشن می‌گیریم.

اما یکی از روزها که با هم به رستوران رفته بودیم، هنگام استفاده از سرویس بهداشتی کیفم را که حاوی ساعت 17میلیون تومانی و انگشتر برلیانم بود به وی دادم. آن روز وقتی به خانه رفتم، متوجه شدم که از ساعت و انگشترم خبری نیست و وقتی با وحید تماس گرفتم او گفت که ساعت و انگشترم پیش او جامانده و وقتی به‌عنوان مسافر سوار یک خودرو شده، راننده با تهدید آنها را از وی دزدیده است. چند روز بعد وقتی وحید دیگر تماس‌هایم را پاسخ نداد متوجه شدم که سارق ساعت و انگشترم خود اوست.

دختر دم بخت دیگری که در دام خواستگاری فراری‌اش گرفتار شده بود، هنگام طرح شکایت به کارآگاهان گفت: وقتی با وحید آشنا شدم او خود را مدیر یک صرافی معرفی کرد. ما قرار ازدواج گذاشتیم و به دیدن مادرم و خواستگاری من آمد. بعد از چند روز وحید با من تماس گرفت و به من گفت که پول نقد برای وصول چک 40میلیون تومانی‌اش ندارد و ‌اگر این پول را به وی قرض بدهم، معادل آن را دلار به من می‌دهد که ممکن است با بالا رفتن قیمت آن به سود برسم. من هم فریب چرب‌زبانی‌هایش را خوردم و با فروش طلاهای خود و مادرم40 میلیون تومان تهیه کرده و به حسابش ریختم اما از آن روز به بعد وحید به‌طرز مرموزی ناپدید شد و تماس‌هایم را پاسخ نداد.

رهایی از چوبه دار

مرد شیاد نه‌تنها دست به کلاهبرداری از دختران دم بخت و صاحب صرافی زده بود بلکه با چرب‌زبانی به دختر جوانی که برادرش در برابر اتهام قتل قرار داشت وعده آزادی و نجات از اعدام داده بود.

این مرد هزارچهره وقتی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با دختر جوان آشنا شد و در جریان اتهام برادرش قرار گرفت دست به‌کار شد و به بهانه اینکه در دادگستری، آشنایانی دارد و با اقدامات قانونی می‌تواند برادرش را از زندان آزاد کند، مبلغ 6میلیون تومان از وی گرفت و هیچ اقدامی در پرونده انجام نداد. کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی خود متوجه شدند که وی برای فریب دختران دم بخت، آپارتمانی مبله در شمال پایتخت به‌مدت یک‌ماه اجاره کرده بود تا سناریوی کلاهبرداری‌های خود را به مرحله اجرا بگذارد.

به گزارش همشهری، مرد هزارچهره با دستور قاضی دادسرای جنایی تهران در اختیار مأموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته است و تحقیقات درخصوص کشف جرائم احتمالی دیگر از سوی وی ادامه دارد.

کد خبر 231886
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز