گروه حوادث: زن جوان در مسیر عبور خودروهای مدل بالا قرار می‌گرفت تا نقشه‌ای را که در سر داشت عملی کند. این زن با سیاه‌بازی اعتماد راننده را جلب می‌کرد و بعد از بیهوش کردن او با آب میوه مسموم دست به سرقت‌های میلیونی می‌زد.

متهم

تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم اواخر سال گذشته و با شکایت مردی شروع شد که مدعی بود نوشیدن آبمیوه مسموم باعث سرقت اموالش شده است. وی در تشریح ماجرا گفت: سوار ماشینم، مقابل یک شیرینی فروشی توقف کرده بودم که زن جوانی به سراغم آمد و با گریه درخواست کمک کرد.

او گفت که بچه یتم دارد و برای سیر کردن شکم او حاضر است کار کند. می‌گفت که در نظافت خانه ماهر است و من که دلم برایش سوخته بود قبول کردم برای نظافت به خانه‌ام بیاید. وقتی به خانه رسیدیم، او شروع به‌کار کرد و نیم‌ساعت بعد، وقتی من در حال استراحت بودم با یک لیوان آبمیوه نزد من آمد. وقتی لیوان را سر کشیدم، احساس خواب آلودگی شدیدی کردم و بعد از دقایقی دیگر چیزی نفهمیدم و بیهوش شدم. زمانی که چشمانم را باز‌کردم، دیدم داخل خانه‌ام هستم و از آن زن خبری نیست. به ساعتم که نگاه کردم متوجه شدم 2روز تمام بیهوش بوده‌ام و زن جوان با سرقت کیف دستی‌ام که 3میلیون تومان پول نقد داخلش بود و گوشی تلفن همراه و گذرنامه‌ام، متواری شده است.

سرقت‌های سریالی

با شکایت این مرد، مأموران به چهره نگاری از زن سارق پرداختند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او را شروع کردند. کارآگاهان در ادامه متوجه شدند که مرد جوان تنها قربانی سارق آبمیوه‌ای نبوده و زن جوان با این شگرد از افراد دیگری هم سرقت کرده است. یکی دیگر از شاکیان مردی بود که خردادماه امسال به دام زن سارق افتاده بود. او در شکایتش گفت: هنگام عبور از یکی از خیابان‌ها، زن جوانی برایم دست‌تکان داد و خواست که توقف کنم. وقتی سوار ماشینم شد، خودش را مریم معرفی کرد و با چرب زبانی اعتمادم را جلب کرد و طرح دوستی ریخت. آن روز ساعتی در خیابان‌ها دور زدیم و با هم صحبت کردیم. در یکی از خیابان‌ها، مریم گفت که تشنه است و پیاده شد و 2 لیوان آبمیوه خرید. بعد از خوردن آبمیوه بیهوش شدم و فردای آن روز وقتی به‌هوش آمدم خودم را در بیمارستان دیدم. زن جوان چند سکه طلا و سرویس طلای خواهرم به ارزش تقریبی 20میلیون تومان را که داخل ماشین من بود سرقت کرده بود و مردم با دیدن من که داخل ماشینم بیهوش افتاده بودم، اورژانس را خبر کرده بودند.

دستگیری زن معتاد

تحقیقات برای دستگیری زن سارق ادامه داشت تا اینکه اواسط شهریور ماه، زن سارق سوار یک خودروی سواری شد تا طبق نقشه‌ای که داشت، دست به سرقت از راننده بزند. این زن که توانسته بود اعتماد راننده را جلب کند، برای انجام کارهای نظافت وارد خانه او شد و بعد از دقایقی با تهیه آبمیوه مسموم و خوراندن آن به مرد قصد سرقت داشت که ناگهان صاحبخانه به هوش آمد و زن جوان با دیدن او پا به فرار گذاشت. زن به خارج از خانه گریخت و مالباخته فریاد زنان به‌دنبال او می‌دوید تا اینکه اهالی محل متوجه ماجرا شدند و با سدکردن راه زن سارق، وی را به دام انداختند. وقتی ماجرا به پلیس گزارش شد، زن جوان به اداره آگاهی انتقال یافت و مدعی شد که اسمش مریم است و هیچ سرقتی از خانه شاکی انجام نداده است.

اظهارات این زن وقتی رنگ باخت که مأموران با انگشت نگاری از وی دریافتند که اسم واقعی او زهراست و وی تا حالا چندین بار به اتهام سرقت دستگیر شده و به زندان افتاده است. از سوی دیگر همزمان با دستگیری، تعداد زیادی از مالباختگانی که اموالشان با این شگرد سرقت شده بود با مراجعه به اداره آگاهی، متهم را شناسایی کردند و گفتند که او همان کسی است که پس از بیهوش کردن آنها، دست به سرقت زده است. زن سارق که راهی برای کتمان حقیقت نداشت در ادامه بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و مدعی شد که برای تأمین هزینه خرید مواد دست به سرقت می‌زده است.

او گفت: 9سال پیش بود که توسط همسرم که معتاد بود به مصرف هروئین اعتیاد پیدا کردم. مدتی بعد به‌رغم اینکه من و همسرم از هم جدا شدیم، همچنان مواد مصرف می‌کردم و از آنجا که کسی را نداشتم تصمیم گرفتم با سرقت هزینه اعتیادم را تأمین کنم. این بود که بر سر راه خودروهای مدل بالا قرار می‌گرفتم و با فریب راننده‌ها و بیهوش کردن آنها، دست به سرقت اموالشان می‌زدم.
سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهم با قرار قانونی در بازداشتگاه پلیس به سر می‌برد و افرادی که با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شناسایی وی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 232719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز