سارق جوان بعد از دستگیری به ۱۵۰فقره کیف‌قاپی اعتراف کرد اما مدعی شد که بعد از هر سرقت مدارک مالباخته‌ها را برایشان پست می‌کرد.

به‌دنبال افزایش کیف‌قاپی‌های سریالی در غرب تهران که توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت صورت می‌گرفت، تیمی از مأموران کلانتری شهرک غرب وارد ماجرا شدند و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. بررسی‌ها ادامه داشت تااینکه 27شهریورماه سال‌جاری مأموران کلانتری به موتورسوار 27ساله‌ای مشکوک شدند و وقتی در بازرسی از او مقداری شیشه کشف کردند، وی را به کلانتری بردند. مأموران در کلانتری به بازرسی دقیق‌تر از وی پرداختند و علاوه بر یک‌میلیون و 900هزار تومان پول نقد، 2 عدد گوشی تلفن‌ همراه گرانقیمت نیز کشف کردند.

آنها زمانی که در حال بررسی یکی از این گوشی‌های گرانقیمت بودند متوجه پیامکی با این مضمون شدند: «کیف و مدارکم را در جایی بینداز و به من زنگ بزن و آدرس آنجا را بده تا مدارکم را بگیرم». وقتی مأموران با شماره ارسال‌کننده پیامک تماس گرفتند، زنی گوشی را برداشت و مدعی شد کیف حاوی مدارک و گوشی تلفن همراهش در میدان ونک توسط سرنشین یک موتورسیکلت از داخل ماشینش سرقت شده است. این زن عنوان کرد که یک موتورسوار پشت چراغ قرمز خلاف جهت حرکت کیف‌ وی را از صندلی کنار راننده دزدید و متواری شد. سپس با او تماس گرفت و گفت که می‌خواهد مدارک را پس بدهد.

مشخصاتی که زن جوان از سارق عنوان کرده بود، شباهت زیادی به مشخصات جوان دستگیرشده داشت. بنابراین بازجویی از او آغاز شد و متهم که در ابتدا مدعی بود گوشی‌های تلفن‌همراه متعلق به‌خودش است، پس از مواجهه با شاکی لب به اعتراف گشود و به کیف‌قاپی اعتراف کرد. وی گفت: مدت 3 سال به اتهام کیف‌قاپی در زندان بودم و در پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی پرونده دارم. 6 ماه است که از زندان آزاد شده‌ام و به‌علت اعتیاد شدید به شیشه به تنهایی اقدام به کیف‌قاپی می‌کردم. وی افزود: در هفته 3 تا 4 مرتبه دست به کیف‌قاپی در غرب و شمال تهران می‌زدم و گوشی‌های تلفن‌همراه را در جنوب تهران می‌فروختم.

متهم در ادامه به بیش از 150فقره کیف‌قاپی اعتراف کرد و مدعی شد که بعد از هر سرقت مدارک مالباختگان را برایشان پست می‌کرده است.سرهنگ مهرزاد بیژن‌نیا رئیس‌کلانتری134 شهرک‌قدس با بیان این خبر به ایسنا گفت: متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس‌آگاهی تهران‌ قرار گرفت.

کد خبر 232395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز