چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در طول یک هفته از آغاز اجرای طرح توقیف خودروهایی که بیش از 300 هزار تومان بدهی جریمه داشته باشند، حدود 400 دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، سردار هاشمی روز چهارشنبه نهم خرداد با اشاره به اختیار قانونی داده شده از سوی آیت الله هاشمی شاهرودی به راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: بر این اساس خودروهایی که بیش از 300 هزار تومان بدهی جریمه داشته باشند، توقیف و از یک روز تا یک هفته به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: مالکان این خودروها در صورتی که پس از پایان یک هفته نسبت به پرداخت جرایم خود اقدام نکنند، به دادگاه معرفی شده و قاضی اجازه دارد نسبت به ابطال گواهینامه و توقیف خودرو از یک تا سه ماه حکم صادر کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از طرح برخورد با سه تخلف شاخص تکراری خبر داد و گفت: بر این اساس در صورتی که وسایط نقلیه سه تخلف از 10 تخلف توقف در محل ایستادن ممنوع، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، عدم استفاده از کمربند ایمنی، عبور از محل ممنوع، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، ‌انحراف به چپ و انجام حرکات مارپیچ را انجام دهند و یا در سابقه داشته باشند خودرو توقیف و از یک روز تا یک هفته به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی از اجرای طرح ویژه تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف پس از پایان مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در صورتی که موتورسوارن نسبت به استفاده از کلاه ایمنی و رعایت حق عبور و مرور اقدام نکنند، پلیس با آنها به شدت برخورد می‌کند. از سوی دیگر موتورسیکلتهایی که تخلفات حادثه‌ساز و حرکات مخاطره‌آمیز انجام دهند به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند.

سردار هاشمی همچنین از استقرار یکی از شعبات دادسرای تهران در مقرر راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: بر اساس قول مساعد دادستان تهران بزودی این شعبه در راهور مستقر شده و به تخلفات راهور و جرایمی که در ارتباط با تصادفات و تخلفات حادثه‌ساز رخ می‌دهد، رسیدگی می‌کند.

کد خبر 23295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز