بومهن- خبرنگار همشهری: رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راه ناجا گفت: اعمال تدابیر و محدودیت‌های ترافیکی پلیس راه در ایام تعطیل و یکطرفه شدن مسیر بازگشت مسافران به تهران در برخی از جاده‌های پرتردد ارتباطی مانند هراز و چالوس فقط به‌عنوان مسکن مقطعی و راهکار غیراصولی مورداستفاده است.

سرهنگ حسین علیشاهی با یادآوری وجود معضل ترافیک در بیشتر مسیرهای خروجی و ورودی پایتخت افزود: در محل پل کرج در مسیر رفت اتوبان تهران – کرج تخلیه بار ترافیکی به‌علت کم ظرفیت شدن پل یادشده به کندی صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به ترافیک مسیر بالعکس اتوبان تهران – کرج در محل پل محمدعلی جناح و یادگار امام ره تهران گفت: عدم پذیرش همه وسایل نقلیه ورودی در 4 لاین عبوری بر روی پل‌های کم‌عرض مذکور و ادامه حرکت در 2 مسیر عبوری سبب ایجاد ترافیک در این محل می‌شود از این رو شرایط برای تجدیدنظر مهندسی راه و اصلاح پل و یا زیرگذرهای وسایل نقلیه از سوی مقامات ذیربط امری مهم و حائز اهمیت است.

سرهنگ علیشاهی در ادامه به بار ترافیکی جاری در ایام تعطیلات در محدوده جاجرود اشاره کرد و افزود: در روزهای 13 و 14 خردادماه گذشته نیز با افزایش مسافرت و حجم تردد خودروهای گذری ترافیک به علت کم‌عرض بودن پل رودخانه جاجرود از این محل تا پل اتوبان شهید بابایی تهران سنگین و کند شد.

وی ضرورت دقت‌نظر مسئولان مربوطه را در اعمال مهندسی این پل خواستار شد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راه کشور همچنین از تداوم گشت‌های هوایی پلیس راه با استفاده از بالگرد برای نظارت و کنترل بیشتر ترافیک محورهای ارتباطی شهرهای بزرگ و تهران خبر داد و افزود:  این امر از فراز جاده‌های ارتباطی پرتردد صورت خواهد گرفت و مأموران پلیس راه قادر خواهند شد تا به وظیفه خود برای روان‌سازی ترافیک معابر بهتر عمل کنند.

کد خبر 23937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز