همشهری آنلاین: معاون اداری و مالی وزارت علوم با بیان اینکه به پروژه‌هایی که بخش خیرین در آن فعالیت می‌کنند، اولویت پرداخت اعتبار می‌دهیم، گفت: پرو‌ژه‌های نیمه تمامی را که خیرین به پایان برسانند با نام خودشان ثبت‌ می‌کنیم.

دکتر محمد حسین امید در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در دو سال اخیر به دلیل تخصیص‌های بسیار کم مشکلات فراوانی داشته‌اند، تصریح کرد: بسیاری از طرح‌های عمرانی سال گذشته حتی هنوز شروع نشده‌اند، چرا که هر وقت دولت از لحاظ بودجه به مشکل برمی‌خورد از بخش‌های عمرانی، تحقیق، فرهنگی و ... می‌زند.

وی افزود: بنابراین اولویت این است که در سال جاری و سال آینده تنها پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم. برای مثال در حال حاضر پروژه‌ای به دلیل 10 درصد کار باقی مانده قابل بهره‌برداری نیست و اگر این پروژه را به اتمام برسانیم، تولید بازده کرد‌ه‌ایم.

امید با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی وزارت علوم استفاده از کمک‌های خیرین دانشگاه‌ ساز است، گفت: دانشگاه‌ها نمی‌توانند تنها با کمک دولت کارشان را پیش ببرند، چنانچه بهترین دانشگاه‌های دنیا اصل پیشرفتشان با کمک مردم است.

وی خاطر نشان کرد:‌ ما در اسلام مسئله‌ وقف را داریم، کشورهای غیر مسلمان نیز امور خیریه دارند، بنابراین یکی از سیاست‌هایی که در سال‌های اخیر به آن توجه شده و ما نیز با اهتمام بیشتر دنبال می‌کنیم، استفاده از کمک‌های خیرین در ساخت دانشگاه و اماکن آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است.

معاون اداری و مالی وزیر علوم با بیان اینکه امیدواریم بخشی از پروژه‌های نیمه تمام را با کمک مردم به بهره‌برداری برسانیم، گفت: ما این آمادگی این را داریم که هر خیری در اتمام پروژه‌های نیمه تمام کمک کند، برای تشویق او و دیگران پروژه را با نام همان خیر به بهره‌برداری برسانیم تا خیراتی برای گذشتگان و آیندگان آن فرد شود.

امید با بیان اینکه تجربه چنین کاری را در دانشگاه تهران دارم، اظهار کرد: بسیاری از خوابگاه‌های کوی دانشگاه را خیرین ساختند، بنابراین این ظرفیت وجود دارد و خدا را شکر مردم ما هم همه خیر هستند و می‌توانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به پروژه‌هایی که بخش خیرین در آن کار می‌کنند، اولویت در پرداخت اعتبار می‌دهیم، تصریح کرد: اگر دانشگاهی بتواند پروژه‌های نیمه تمام را با کمک خیرین تمام کند، وزارت علوم نیز از اعتبارات کمکی خود به این پروژه‌ها بیشتر کمک خواهد کرد.

کد خبر 236313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز