پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: سونی برای رقابت با توشیبا و کسب سهم بیشتری از بازار، اعلام کرد که قیمت دستگاه پخش DVD‌ های بلو‌ - ری خود را 100 دلار کاهش داده است.

به این ترتیب مدل جدید پخش DVD این شرکت یعنی BDP-S300 که قرار بود 599 دلار به فروش برسد، با قیمت 499 دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این به ان معنی است که دستگاه مدل جدید سونی دقیقا دارای نصف بهای مدل اول این شرکت یعنی BDP-S1‌خواهد بود.BDP-S1  که شش ماه پیش روانه بازار گردید دارای قیمت 999 دلار بوده است که این کاهش قیمت را می‌توان سریعترین کاهش در صنعت الکترونیک دانست. این مدل جدید، دارای تمام امکانات مدل قدیمی بوده ضمن اینکه از ابعاد کوچکی برخوردار است.
این کاهش قیمت که برای رقابت با نسل DVD‌های با کیفیت بالا یا HD DVD شرکت توشیبا می‌باشد، از سال گذشته آغاز گردیده است. زمانی که دو شرکت رقیب یعنی سونی و توشیبا با ارائه دو فرمت مختلف DVD و طبیعتا دستگاههای پخش متفاوت، باعث سردرگمی کاربران گردیدند. عدم سازگاری این دو دستگاه با یکدیگر باعث گردیده که کاربران در انتخاب آنها به مسائلی نظیر کیفیت، عمر مفید و ... تکیه کنند و بسیاری از آنها نیز خرید خود را به تعویق بیاندازند. برخی نیز منتظرند تا یکی از این دو شرکت بر دیگری غلبه کرده و سهم عمده بازار را به خود اختصاص دهد تا آنها نیز با خیال راحت خرید خود را انجام دهند.
از جمله فاکتورهای مهم در انتخاب این دو فرمت، قیمت آنها است که بلو-ری با قیمت حدودا دو برابر ، کیفیت بالا را دلیل قیمت بالای خود ذکر می‌کند. در حال حاضر نیز قیمت دستگاه پخش HD DVD ‌شرکت توشیبا دارای قیمتی کمتر از 300 دلار است. با اینحال رویکرد کاربران به بلو-ری نیز قابل توجه و حتی در بسیاری از جوامع بیش از HD DVD است زیرا بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که سونی دارای ساپورت فوق‌العاده‌ای بر روی بلو-ری است و با همین منطق، شرکتهای بزرگی نظیر هالیوود نیز از آن استفاده می‌کنند.
همچنین وجود دستگاه پلی‌استیشن شرکت سونی نیز باعث گردیده که بسیاری از کاربران عملا مجبور شوند از DVD های بلو-ری این شرکت استفاده نمایند زیرا این دستگاه نیز با بلو-ری سازگار است. 

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 23714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز