دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سونی قصد دارد برای تمام محصولات خود در آمریکا خدمات بازیافت رایگان ارائه دهد. این اقدامی است که احتمالاً روش برخورد صنعت الکترونیکی را با کالاهای کهنه و از رده خارج شده آن تغییر می‌دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی یو.اس.ای تودی، به این ترتیب مشتریان سونی خواهند توانست تلویزیون‌ها، استریوها، لپ تاپ‌ها و سایر لوازم برقی سونی خود را در مراکزی بیاندازند که شرکت "مدیریت زباله" تصدی آنها را بر عهده دارد. مدیریت زباله یا ‪ Waste Management‬نام شرکتی است که زباله‌ها را زیر نظر دارد و در بسیاری از شهرها عملیات بازیافت انجام می‌دهد.

‪ ۷۵‬شعبه شرکت "مدیریت زباله" از ‪ ۱۵‬سپتامبر محصولات سونی را بطور رایگان قبول خواهند کرد. این مراکز در عرض یکسال به ‪ ۱۵۰‬مرکز تبدیل خواهد شد.

سونی نهایتا امیدوار است که در ‪ ۲۰‬مایلی بیشتر محل‌های مسکونی آمریکا یک مرکز برای قبول کالاهای قدیمی این شرکت داشته باشد.

مشتریان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ‪www.sony.com/recycle‬ مرکزی برای بازیافت محصولات خود پیدا کنند.

"استن گلاسگو" مدیر "سونی الکترونیکس" گفت، سونی همچنین در نظر دارد که برنامه‌ای برای دریافت پستی محصولات قدیمی خود طراحی کند اما ابتدا باید مساله چگونگی حمل کالاهای بزرگ مانند تلویزیون حل شود.

این برنامه در نوع خود در آمریکا بی‌نظیر است. سونی و سایر سازنده‌های وسایل برقی گفته‌اند که بازیافت وسایل برقی کاری بسیار مشکل و پر هزینه است و برای مثال جدا کردن اجزاء و بازیافت یک تلویزیون قدیمی ‪ ۶۰‬دلار هزینه دارد.

کد خبر 29393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز