همشهری آنلاین: مسئولان باغ وحش هایی در هلند و اندونزی می خواهند گونه هائی از اورانگوتان ها را با استفاده از اینترنت حفظ کنند.

به گزارش لایو ساینس نگهبانان باغ‌وحش در هلند و اندونزی به دنبال برقراری ارتباط میان اورانگوتان‌های هلندی و اندونزیایی از طریق اینترنت هستند و  اعتقاد دارند که با این ارتباط  اینترنتی  میمون‌ها با یکدیگر آشنا می شوند و نگهبانان  می توانند این موضوع را بررسی کنند که آیا آنها می‌توانند جفت سازگاری را تشکیل دهند یا نه.

خانم آنوک بالوت سخنگوی "پارک میمون‌های آپنهول" در شهر مرکزی هلند، آپلدوم، می‌گوید: "‌ما قصد داریم ارتباط اینترنتی را بین اندونزی  و آپلدوم برقرار کنیم به طوری که میمون‌ها بتوانند یکدیگر را ببینند و برای مثال با کمک  فشاردادن یک دکمه بتوانند به یکدیگر غذا بدهند."

او گفت  احتمال اینکه واقعا دو اورانگوتان در نتیجه این ارتباط دوسویه آنلاین واقعا با یکدیگر جفت شوند، به خاطر مشکل حمل و نقل بین هلند و اندونزی کم است،اما  این احتمال را نمی‌توان کاملا رد کرد.

بالوت گفت هدف اصلی این اتصال کامپیوتری بین آپنهول و  مرکز نگهداری اورانگوتان در بخش اندونزیایی جزیره برنئو این است که آگاهی عمومی را نسبت به این میمون‌ها و گرفتاری هایشان افزایش یابد.

فعالان محیط زیست می گویند که گسترش کارخانه‌های روغن نخل به همراه قطع درختان به خصوص در قلمروهای اندونزی و مالزی در جزیره برنئو حیواناتی مانند اورانگوتان‌های وحشی را هم به علت تخریب سکونت‌گاه جنگلی‌شان در معرض خطر انقراض قرار داده است.

بالوت گفت در گذشته‌ها اورانگوتان‌های تحت اسارت که بوسیله دیوار از هم جدا شده بودند از طریق آینه‌هایی که در جلوی دیوار حائل قرار داده می‌شد با هم ارتباط  برقرار  می‌کردند. اکنون د ر ادامه این شیوه از وب‌کم و صفحه کامپیوتر استفاده خواهد شد.

او تاکید کرد  که تنها اورانگوتان‌هایی که علاقه‌ای طبیعی به این کار نشان دهند در این برنامه شرکت داده خواهند شد. پارک آپنهول در میان مجموعه میمون‌هایش 13 اورانگوتان دارد.

البته هنوز کارهای برای برقراری این ارتباط باید انجام شود. خانم بالوت گفت": ما  نیاز به صفحه‌ها و کابل‌هایی داریم که میمون‌ها نتوانند به آنها صدمه بزنند."و افزود که باغ‌وحش امیدوار است تا پایان امسال یا اوائل سال 2007  اورانگوتان‌ها را آنلاین کند. 

کد خبر 2469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز