گروه شهری: در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون‌های شهرسازی و فرهنگی معتقد به جابه‌جایی سازمان زیباسازی در ساختار شهرداری تهران بودند.

علیرضا دبیر

این موضوع را بارها احمد حکیمی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر تهران مطرح کرده است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اما گفت شورای شهر در بخش اصلاح ساختارها در احکام برنامه 5‌ساله به شهرداری اجازه داده پیشنهادهای خود را در این خصوص به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد. به گفته علیرضا دبیر موضوع جابه‌جایی سازمان زیباسازی، مبحث جدیدی نیست اما در بررسی‌های کارشناسی هرگز به نتیجه نرسیده است. وی اعتقاد دارد سازمان زیباسازی یک سازمان بین‌بخشی است و حوزه فعالیت‌های این سازمان به 3حوزه شهرسازی، فرهنگی-اجتماعی و خدمات شهری مربوط می‌شود.

البته به‌صورت جزیی‌تر اعلام کرد که کار اجرایی این سازمان در حوزه خدمات شهری است، طراحی را باید شهرسازی انجام دهد و در نهایت انتخاب محتوا و مضامین برعهده سازمان فرهنگی و هنری است. دبیر علت اینکه چرا تاکنون سازمان زیباسازی به‌عنوان زیرمجموعه خدمات شهری باقی مانده را به بخش اجرایی سازمان که برعهده سازمان خدمات شهری است ربط داد. به اعتقاد وی محل رسیدگی به این موضوع در کمیسیون تلفیق نیست و اعضای شورای شهر باید صبر کنند تا شهرداری تهران اگر این پیشنهاد را به شورا ارائه کرد؛ آن وقت اعضای شورا می‌توانند این تغییر ساختار را در شهرداری تهران بررسی کنند.

کد خبر 247323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز