سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه شب به‌صورت سرزده در جمع آتش‌نشانان ایستگاه یک آتش‌نشانی واقع در میدان حسن‌آباد حاضر شد و با آتش‌نشانان شیفت حاضر در این ایستگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 مرتضی طلایی با اشاره به حضور آتش‌نشانان ایستگاه حسن‌آباد در حادثه حریق خیابان جمهوری و اظهار تأسف خود نسبت به فوت 2نفر از بانوان گفت: حوادث اینچنینی باید زمینه‌ای باشد برای رفع نقایص آینده، اما متأسفانه شاهدیم برخی به جای آرام کردن در حال دامن زدن به این موضوع هستند، به‌طوری که برخی اظهارنظرهایشان باعث می‌شود افکار عمومی بیشتر جریحه دار شود. به عقیده وی متأسفانه این حادثه بهانه‌ای برای تسویه حساب‌های سیاسی و مسائل حاشیه‌ای عده‌ای شد. درحالی‌که این شرایط نباید به روند کار و خدمتگزاری عزیزان آتش‌نشان خدشه‌ای وارد کند.

طلایی درخصوص حادثه آتش‌سوزی نیز اینطور بیان کرد که در چنین مواردی اول باید دید مکان مورد نظر که طعمه حریق شده استاندارد بوده است یا خیر، آیا این کارگاه اصول ایمنی را رعایت کرده است؟ و بسیاری سؤال‌های دیگر که در این زمینه می‌توان مطرح کرد اما متأسفانه هیچ وقت به این مسائل توجه نمی‌شود. این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم تهران هیچ‌گاه خدمات و از خودگذشتگی آتش‌نشانی و تلاش‌های آتش‌نشانان برای حفظ ایمنی شهر را فراموش نخواهند کرد به ارائه آماری کلی درخصوص خدمات سازمان آتش‌نشانی پرداخت: «سازمان آتش‌نشانی با انجام حدود 50هزار عملیات در سال، طی امسال بالغ بر 1200نفر شهروند را در حوادث آتش‌سوزی نجات داده است. علاوه بر این روند فوتی‌های ناشی از آتش‌سوزی در سال‌های گذشته از 30نفر در سال به 11نفر کاهش داشته است که این آمار برای یک مجموعه امدادی آمار قابل توجهی است.»

کد خبر 247482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز