گروه شهری: «یکی از مواد برنامه‌ عملیاتی ۵‌ ساله شهرداری تهران تشکیل شورای راهبردی به‌منظور هدایت، همسوسازی، پایش و ارزیابی تمام برنامه‌های شهرداری تهران است. این شورا با هدف بهترشدن نظارت شورای شهر بر عملکرد شهرداری، پایش و به‌روز‌شدن برنامه و تدوین دقیق برنامه سوم، تشکیل خواهد شد.»

 

این خبر را دیروز رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اعلام کرد. علیرضا دبیر که برنامه 5ساله را حلقه واسط طرح‌های بلندمدت جامع و تفصیلی شهر و فعالیت‌های شهرداری تهران می‌داند، معتقد است توسعه جهشی تسهیلات حمل‌ونقل عمومی اولویت این برنامه است. دبیر اتمام خطوط هفت‌گانه مصوب مترو با افزایش صددرصدی خطوط و ناوگان مترو تا پایان برنامه، پایش و کاهش آلایند‌‌ه‌های زیست‌محیطی ناشی از سیستم حمل‌ونقل و کاهش سهم حمل‌ونقل با موتورسیکلت را ازجمله جهت‌گیری‌های این حوزه ماموریتی عنوان کرد. به گفته وی، افزایش سهم دوچرخه در سفرهای درون‌شهری و افزایش طول مسیر پیاده‌راه نیز در برنامه دیده شده است.

دبیر با اشاره به موضوع خدمات شهری در این برنامه گفت: در حوزه خدمات شهری بر توسعه یکپارچه و متوازن فضای سبز شهری و افزایش سرانه کل فضای سبز به 17مترمربع، افزایش مساحت روددره‌های ساماندهی‌شده، توجه ویژه به آموزش و فرهنگ‌سازی شهروندان، کاهش میزان دفن پسماند به 20درصد و اصلاح الگوی مصرف تأکید شده است. وی افزود: همچنین در حوزه ماموریتی ایمنی و مدیریت بحران، چند جهت‌گیری مهم مثل توسعه شبکه زیرساخت‌های مناسب برای بحران‌های طبیعی، ایجاد نظام مدیریت واحد برای هماهنگی و یکپارچگی در امور مدیریت بحران، ایمنی و آتش‌نشانی شهر تهران و اجرایی‌کردن مصوبه کاهش خطرپذیری لرزه‌ای شهر تهران درنظر گرفته شده است.

کد خبر 248330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز