سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

در آخرین اجلاس جهانی سالانه «داووس» در سوئیس با رویکردی بی‌سابقه‌، معضل تغییرات جوی و اثرات سوء این پدیده بر اقتصادهای جهان به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی حاضران در اجلاس مطرح شد.

گرمایش جهانی


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی فول، مدیران شرکت‌های بزرگ تجاری جهان در اجلاس سالانه داووس نه‌تنها درباره آسیب‌های جدی ناشی از تغییرات جوی بر فعالیت‌های تجاری خود بحث کردند بلکه سیاستمداران را به اعمال مقررات و قوانین هدفمند برای مقابله با این پدیده نگران‌کننده جوی، ملزم کردند.

کمپانی‌های بزرگ جهان تا این لحظه از عواقب ناشی از تغییرات جوی لطمه‌های فراوانی خورده‌اند. برای مثال، کمپانی کوکاکولا به‌دلیل کمبود آب در سال 2004میلادی یک قرارداد مهم در هند را از دست داد. افزایش خشکسالی در جهان نه‌تنها این کمپانی را با مشکل تهیه آب روبه‌رو کرده بلکه منابع نیشکر را که ماده اصلی مورد نیاز تولید نوشابه است به‌شدت محدود کرده است.

کمپانی‌های مطرح دیگری نظیر «تویوتا» و «اپل» نیز وضعیت مشابهی دارند. این کمپانی‌ها به‌دلیل رویدادهای اخیر جوی که در آسیا رخ داد در زنجیره تولید خود به مشکل برخوردند. وقوع سیلاب‌های شدید به‌ویژه در سال 2011میلادی در آسیا سبب تعلیق موقت خط تولید برخی خودروهای کمپانی تویوتا و شکست کمپانی اپل در تأمین برخی قطعات محصولات خود شد.

هانا جونز، نایب‌رئیس تجارت پایدار و نوآوری کمپانی نایک که از تولیدکنندگان مطرح لباس و تجهیزات ورزشی در جهان محسوب می‌شود با صراحت هرچه تمام‌تر درباره مشکلات ناشی از تغییرات جوی بر فعالیت‌های تجاری این کمپانی سخنرانی کرد.

کد خبر 247453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز