یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

گروه شهری: عباس جدیدی، معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران دیروز در نشست خبری خود به ارائه گزارش عملکرد ۶ماهه این معاونت پرداخت.

 اینطور که جدیدی در این نشست اعلام کرد طی 6ماه اخیر بیش از 600شکایت به معاونت نظارت ارجاع داده شده است. البته وی اضافه کرد که در این بین 250گزارش مربوط به حوزه شهرسازی بوده و این نشان می‌دهد که بیشترین دغدغه و نگرانی مردم درخصوص مشکلات شهرسازی و ساخت‌وساز است و همین مسئله باعث شده تا معاونت نظارت بررسی مشکلات این حوزه را در اولویت قرار دهد.

اولویت‌های نظارتی تهران

معاون نظارت شورای شهر تهران در بخشی از سخنان خود اظهار کرد که طی مدت 6ماهه فعالیت معاونت نظارت در دوره چهارم شورای شهر تهران به این نتیجه رسیدیم که باید امر نظارت را از مسیر یکنواخت خارج کرده و نگاه نویی به آن داشته باشیم. وی سخنانش را اینطور معنا کرد که باید می‌دیدم اساسا نظارت در شهر به چه معناست و از این منظر در کجا قرار داریم و باید به کجا برویم؟ جدیدی با بیان اینکه کار نظارت تهران -آن‌هم با پیچیدگی خاص خودش- با حدود 10پرسنل در معاونت نظارت کاری شدنی نیست، گفت: «به‌همین‌خاطر مسئله‌محوری را در برنامه خود قرار دادیم و با اولویت‌‌بندی کار و همکاری شورایاری‌ها و سراهای محلات به‌طور جد وارد قضیه نظارت شدیم. به شورایاری‌ها گفته‌ایم که اگر احیانا تخلفی در ساخت‌وساز مشاهده کردند به ما گزارش دهند.»

جدیدی در ادامه اینگونه گفت که ارتقای شهر الکترونیک و دفتر خدمات الکترونیک، ساماندهی املاک و اموال شهرداری و ساماندهی قراردادهای منعقد شده و نظارت بر عملکرد پیمانکاران دیگر اولویت‌های معاونت نظارت در مدت اخیر بوده است. وی اولویت این معاونت را در سال آینده نیز پیگیری مسائل مربوط به بخش حمل‌ونقل به‌ویژه در مورد مجوز طرح ترافیک اعلام کرد. وی در راستای توجه به منویات رهبرمعظم انقلاب، حفظ باغات و حریم شهر تهران را از دیگر اولویت‌های کاری برشمرد.

حضور کارشناسان برای گودبرداری اصولی

یکی از مهم‌ترین سؤال‌های خبرنگاران در این نشست مربوط به عملکرد معاونت نظارت شورا در مورد مشکلات ایجادشده ناشی از گودبرداری خیابان ایران‌زمین بود. جدیدی در پاسخ گفت: «ما جامع‌ترین گزارش را در مورد آن به شورای شهر ارائه دادیم. پیگیری‌ها باعث شد تا زنگ‌ خطر گودبرداری غیراصولی در مناطق 22گانه به صدا درآید و هم‌اکنون کارشناسان مربوطه در انجام هر گودبرداری حضور پیدا می‌کنند. از سوی دیگر شهرداری‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای نیز حساسیت بیشتری در مورد گودبرداری به خرج می‌دهند و اصلا اجازه گودبرداری بی‌رویه و غیراصولی داده نمی‌شود.» به عقیده جدیدی، یکی از مشکلات گودبرداری ایران‌زمین - که باعث شده همسایه‌های پروژه نیز متضرر شوند- به مشکلات قانونی سر راه آن برمی‌گردد. وی اضافه کرد که به‌هرحال در شورای شهر اختیارات اجرایی را ندارد و باید در پاره‌ای از موارد قانون اصلاح شود تا جلوی کار شهرداری و شورای شهر تهران برای به رسیدگی به مسائل اینچنینی باز شود.

بزرگراه امام علی، یکی از بهترین پروژه‌های اخیر

وی همچنین اعلام کرد که برای اجرا و حل مشکلات طرح تفصیلی شهر تهران هر ۲۰ روز یک‌بار جلسه‌ای با معاون معماری و شهرسازی شهرداری برگزار کرده‌اند. وی در مورد بحث‌های نظارتی مربوط به پروژه بزرگراه امام‌علی هم اینطور اظهار کرد که بزرگراه امام علی یک طرح ملی و کلان بود که شاید مشکلاتی در اجرای آن وجود داشته اما در کل این بزرگراه یکی از بهترین پروژه‌های شهری در سال‌های اخیر بوده است.

 

کد خبر 252451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز