گروه ورزشی - جواد نصرتی: امیدهای بارسلونا برای کسب پنجمین قهرمانی در ۶سال گذشته، با شکست غیرمنتظره یک بر صفر برابر رئال وایادولید ضربه سختی خورد و آبی‌اناری‌ها با عملکردی عجیب و نامناسب، درهای قهرمانی را برای رئال مادرید و آتلتیکو مادرید باز کردند.

این تیم همان بارسلوناست که می‌شناسیم؟

 بارسلونا که همین هفته باید در بازی برگشت دور دوم لیگ قهرمانان در خانه با منچسترسیتی بازی کند، آنچنان بد بازی کرد که برای به یاد آوردن چنین عملکرد بدی، باید آرشیوهای 6یا 7 سال گذشته را مرور کرد. حتی در شکست تحقیرآمیز فصل پیش برابر بایرن مونیخ، عملکرد آبی‌اناری‌ها اینقدر بد نبود.

لرزان در دفاع، پراشتباه در هافبک و کم‌دقت در حمله؛ این بارسلونایی بود که در خانه وایادولید دیده می‌شد. آنها چنان بد بودند که خراردو مارتینو سرمربی آرژانتینی‌شان هم بعد از بازی اعترف کرد این تیم، بارسلونا نبوده است؛ «چیزی که ما را بارسا می‌کند کم داشتیم؛ نمی‌توانستیم فضا پیدا کنیم، نمی‌توانستیم بازی را به آنجاها که می‌خواهیم منتقل کنیم و کیفیت کمی داشتیم. ما در این بازی شانس‌های بسیار کمی داشتیم.»

ژاوی کاپیتان تیم بارسلونا در این بازی هم بعد از این شکست تلخ، اعتراف کرد که نکته مثبتی نمی‌توان درباره این بازی برشمرد؛ «ما نمی‌توانیم هیچ نتیجه مثبتی از این بازی بگیریم. تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که تلاش بیشتری بکنیم. این شکست واقعا دردناک است اما باید بتوانیم قبل از بازی لیگ قهرمانان، اوضاع را مرتب کنیم.»

این عملکرد بد، در ابتدای 2 هفته‌ای که حتی در شرایط عادی می‌توانست برای بارسا سرنوشت‌ساز باشد، ‌نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است. آنها بعد از یک بازی سنگین با منچسترسیتی، باید نزدیک به 2 هفته دیگر در سانتیاگو برنابئو با رئال مادرید بازی کنند. چیزی که الان مشخص است، این است که کار آنها اگر تمام‌شده نباشد، بسیار سخت است و به لغزش رئال مادرید و آتلتیکو مادرید بستگی دارد. آندونیو زوبی‌زارتا مدیر ورزشی بارسا، خیلی صریح گفته است که حالا با توجه به این شکست، سرنوشت قهرمانی به دیگر تیم‌ها بستگی دارد؛ «قهرمانی به اینکه تیم‌های بالای سر ما چه نتیجه‌ای می‌گیرند ربط دارد. باید ببینیم ادامه فصل چطور می‌شود.»

البته با توجه به عملکردی که بارسا در این بازی داشت، زوبی‌زارتا یا هر‌کس دیگری نباید خیلی به این تیم امیدوار باشد. بارسا در این بازی 77پاس بی‌حاصل به زمین وایادولید فرستاد که بدترین آمار در این فصل به شمار می‌رود. شاید یکی از عوامل این آمار بد، غیبت آندرس اینی‌یستا باشد که به‌خاطر مسائل شخصی نتوانست تیمش را همراهی کند. فرزند او پیش از به دنیا آمدن در شکم مادرش فوت کرده و این هافبک تأثیرگذار به همین‌خاطر نتوانست برابر وایادولید بازی کند. البته مشخص نیست که حتی اگر او در زمین بود می‌توانست جلوی شکست تیمش را بگیرد یا نه.

بزرگ‌ترین برنده این بازی - اگر وایادولید را نادیده بگیریم که توانست پنجمین برد خود در تمام فصل را جشن بگیرد و از منطقه خطر دور شود - آتلتیکو مادرید است که به لطف پیروزی 2بر صفر برابر سلتاویگو 64امتیازی شد و حالا با یک امتیاز بیشتر از بارسا، تیم دوم جدول است.

نکته تلخ این پیروزی، این است که هر دو گل تیم مادریدی را داویدو‌یا به ثمر رساند؛ مهاجمی که بارسلونا فصل پیش رد کرد تا جا را برای نیمار باز کند. ویا با 2 گلی که در 2 دقیقه به ثمر رساند، نه‌تنها تیمش را به رده دوم فرستاد و حسرت هواداران بارسلونا را بیشتر کرد، که امیدهایش برای بازگشت به تیم را هم پررنگ کرد. دیه‌گو سیمئونه سرمربی آتلتیکو، بعد از بازی تیمش، از ویا تمجید کرد و گفت که او که با گل زدن زندگی می‌کند؛ «دقت و توانایی بالای او در طول زندگی حرفه‌ای‌اش، مثال‌زدنی است. او با گل زدن زندگی می‌کند و در این کار، یک حرفه‌ای است. ما به تجربه و گل‌های او برای ادامه فصل احتیاج داریم.»

کد خبر 252600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز