همشهری آنلاین: تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا اسپانیا بامداد دوشنبه، حساس‌ترین دیدار در رقابت‌های اسپانیا لالیگا را برگزار کردند. بارسا با ۲۱ بازیکن به شهر مادرید سفر کرده و پویول، کوئنکا و دوسانتوس را به دلیل مصدومیت و اویر را هم به دلایل فنی در این سفر همراه نداشت.

classico

بازی تازه آغاز شده بود که آندرس اینیستا در دقیقه هشتم دروازه رئال را گشود. در دقایق بعدی کریم بن زما برای مادرید و مسی برای بارسلونا دو موقعیت تک به تک را از دست دادند.

این دیدار ادامه داشت تا کریم بن زما در دقیقه 19 گل تساوی را به ثمر رساند. هنوز دقایقی از تساوی نگذشته بود که کریم بن زما در دقیقه بیست و دوم بر روی اشتباه فاحش ماسچرانو دومین گل را به ثمر رساند تا این دیدار تا اوسط نیمه اول سه گل به خود ببیند.

تا دقیقه 35 گل دیگری از دروازه‌ها نگذشت.اما  آنخل دی ماریا از رئال در دقیقه سی و پنجم کارت زرد گرفت.

در دقیقه 42 لیونل مسی به داد بارسلونا رسید و گل دوم تیمش را زد و البته این گل برای لحظاتی به درگیری فیزیکی بازیکنان دو تیم انجامید. و په په هم اخطار دوم را به اردوی رئال آورد.

بارسلونا هم از کارت زرد مصون نماند و در دقیقه 43 این سسک فابرگاس بود که اخطار گرفت.

نیمه اول این دیدار جذاب با همین نتیجه دو بر دو به پایان رسید.

در نیمه دوم انزیما نزدیک بود گل سوم را هم بزند که ورق برگشت و رونالدو پنالتی گرفت که ظاهرا بیرون محوطه خطا رخ داد. اما به هر حال رونالدو ضربه پنالتی را گل کرد تا رئال در دقیقه 53 به گل سوم برسد.

دیداری که هر لحظه بوی گل می‌داد تا دقیقه 61 بدون تغییر در نتیجه ادامه یافت.

راموس در دقیقه 63 مرتکب خطای پنالتی شد، اخراج شد و مسی گل تساوی را با ضربه پنالتی به ثمر رساند.

رئال ده نفره کار را ادامه داد.

جراردو تاتا مارتینو پیش از دیدار امشب تیمش مقابل رئال مادرید در رقابت‌های لالیگا  گفته بود باید عالی بازی کنیم؛ مالکیت توپ را در دست داشته باشیم؛ عالی بازی کنیم و توپ را از دست ندهیم که به ضدحملات رئال مادرید منجر شود. نباید موقعیت تک به تک را برای گرت بیل یا کریستیانو رونالدو فراهم کنیم. این آخرین فرصت ما است. 9 بازی باقی خواهد ماند و جبران یک امتیاز با جبران هفت امتیاز یکی نخواهد بود. تیم‌های بزرگ خیلی دچار لغزش نمی‌شوند. تساوی نتیجه خوبی نیست؛ ما باید برنده شویم.

دقیقه 72 مسی می‌توانست رویای مارتینو را متحقق کند که فرصت از کف رفت. پس از او این دنی الوز بود که ضربه‌اش به تیر دروازه رئال خورد.

فشار بارسلونا ادامه یافت و در دقیقه 81 رئال یک خطر دیگر را در پی یک شوت سهمگین پشت سر گذاشت.

دقیقه 83 رئال پنالتی داد و مسی پشت توپ قرار گرفت و با ضربه‌ای دیدنی چهارمین گل را برای بارسلونا به ثمر رساند.

ایسکو برای رئال وارد زمین شد و رونالدو هم لحظاتی بعد اخطار گرفت. حالا رئال فقط پنج دقیقه برای جبران فرصت داشت.

موناتا برای رئال در دقیقه 90 وارد زمین شد.

سه دقیقه وقت اضافه .............. چیزی تغییر نکرد.

  • پیشینه:

دو تیم بارسلونا و رئال مارید تا پیش از این دیدار بهترین خط حمله لالیگا را به ترتیب با 81 و 77 گل زده در اختیار داشتند.

این دیدار سنتی (ال کلاسیکو) درحالی در ورزشگاه سانتیاگو برنابنو شهر مادرید برگزار شد که سفید پوشان رئال مادرید برای تثبیت موقعیت خود در صدر جدول رده بندی و بارسلونا برای کاهش اختلاف چهار امتیازی خود با حریف، نیاز مبرمی به هر سه امتیاز این دیدار داشتند.

دو تیم تا  پیش از این دیدار در 226 دیدار رسمی مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‌ که 90 بازی به سود رئال مادرید، 88 دیدار به نفع بارسلونا و 48 بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

در مجمو ع 746 گل در ال کلاسیکو به ثمر رسیده که 380 گل را مادریدی‌ها و 366 گل را بارسلونایی ها به ثمر رسانده اند.

آمارها نشان می دهد که تیم بارسلونا در 10 دیدار اخیر خود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو صاحب 5پیروزی، 3 تساوی و دو شکست شده است که این موضوع هواداران بارسلونا را امیدوار به کسب پیروزی در خانه رئال مادرید و کاهش اختلاف امتیازات این تیم کرده است.

از سوی دیگر دو تیم بارسلونا و رئال مارید در فصل جاری فوتبال باشگاه‌های اسپانیا (لالیگا) هر کدام بهترین خط حمله این رقابت‌ها را به ترتیب با 81 و 77 گل زده در اختیار دارند که بدون شک رویارویی مهاجمان دو تیم در این بازی سنتی، بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

کد خبر 253837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز