همشهری آنلاین:فرمانده سپاه علی ابن‌ابیطالب (ع) قم با تاکید بر اهمیت هنر گفت: هنر نقش سازنده و والایی در جامعه اسلامی دارد.

مهدی مهدوی‌نژاد

به گزارش ایسنا، مهدی مهدوی‌نژاد در همایش روز هنر انقلاب اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و 8 سال دفاع مقدس گفت:مهمترین وظیفه ما پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی است.انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان به دست آمده است و وظیفه ما حفظ همه ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و باید با اقتدا به مکتب شهدا، راه و روش زندگی را از آنها بیاموزیم.

وی یکی از مهمترین وظیفه را خدمت‌رسانی به مردم برشمرد و عنوان کرد:کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمت به مردم گام برمی‌دارند وظیفه مهمی بر دوش دارند؛ به ویژه مسئولان در بخش‌های مختلف اجرایی وظیفه دارند از مهمترین ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که به برکت خون شهیدان فراهم شده است به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهره بگیرند.

وی تاکید کرد:در مسیر خدمت و خدمت‌رسانی به مردم باید شهیدان را به خوبی بشناسیم و از آنها که جایگاه والایی در نزد خدای متعال دارند الگو بگیریم.

فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) بزرگان دین را یکی دیگر از الگوهای مهم در مسیر خدمت‌رسانی دانست و گفت:بزرگان دین خدمات شایسته‌ای در طول تاریخ به مردم ارائه کرده‌اند که زندگی آنها الگوئی بزرگ برای خدمت‌رسانی است.

مهدوی‌نژاد با اشاره به نقش سازنده هنر نیز اظهار کرد:باید از هنر در جهت اعتلای مکتب اسلام بهره بگیریم چرا که هنر نقش سازنده و والایی در جامعه اسلامی دارد و دارای قدرت اثرگذاری است.

وی با اشاره به عاشورای حسینی در راستای حفظ ارزش‌های دینی خاطرنشان کرد:عاشورای حسینی سرشار از درس آزادگی و ایثار بود و اهل بیت(ع) با ثابت قدمی در مسیر ولایت گنج بزرگی را از عاشورای حسینی استخراج کردند و ما سالهاست که از این گنج معنوی و ارزشمند در حفظ ارزش‌های دینی بهره می‌گیریم.

فرمانده سپاه علی‌ابن ابیطالب(ع) سرمایه‌گذاری دشمن در جنگ فرهنگی علیه ارزش‌های انقلابی و اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت:دشمن فضای سنگینی را در عرصه فرهنگی بر علیه ارزشهای اسلامی و انقلابی مان به وجود آورده اما افرادی همچون شهید آوینی با انقلابی خود توانست به این فضاها رسوخ کند و به خلق هنر اسلامی بپردازند.

کد خبر 255474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز