همشهری آنلاین: ۲۴ فروردین ماه مصادف با ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات بانوی فداکار حضرت ام البنین (س) همسر شهید و مادر چهار شهید در تقویم رسمی کشور به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهید نامگذاری شده است.

شهدا

به گزارش روز شنبه ایرنا از بنیاد شهید، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری برنامه های ویژه این روز و تکریم مادران و همسران شهدا دستور العملی را به ادارات کل استان ها ابلاغ کرد.

وی در این ابلاغیه با اشاره به نقش زنان بویژه مادران و همسران شهدا در شکل گیری، پیروزی، استمرار و تداوم انقلاب اسلامی، سهم آنها در حماسه هشت سال دفاع مقدس را قابل توجه دانسته و از ادارات کل خواسته تا ویژه برنامه هایی را به این روز اختصاص دهند.

تکریم از مقام والای مادران و همسران شهدا ، پیوند و ارتباط وثیق بین نقش مادران در دوران انقلاب و دفاع مقدس با مادران و همسران شهدای تاریخ اسلام و تمرکز و اولویت بر نقش و نفوذ رسانه ها اعم از صدا و سیما، رسانه های مکتوب و مجازی برای معرفی روز تکریم از مادران و همسران شهدا از جمله اهداف، سیاست ها و تدابیر بنیاد شهید برای بزرگداشت این روز است.

تجلیل وِیژه از مادران بیش از سه شهید و مادران شهید که همسر شهید نیز هستند و هماهنگی جهت دیدار با مادران و همسران شهدا در قالب طرح سپاس از جمله برنامه های پیش بینی شده برای روز 24 فروردین است.

اجرای برنامه های ویژه در حسینیه هایی که متولی آن مادران و همسران شهدا هستند، اجرای سایر برنامه های متنوع ، ابتکاری و جدید با توجه به فرهنگ بومی و بهره گیری از ظرفیت مناطق مختلف استان جهت پرداختن به پیوند معنوی بین شهدای عصر حاضر با شهدای قیام کربلا و نقش مادران شهدا در این امتداد نورانی از دیگر برنامه های اجرایی مورد تاکید بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

کد خبر 254181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز